„Avem informaţie că luni vor apărea rezultatele unui nou sondaj privind audienţa televiziunilor. Nu există nici un fel de surpriză: şi în acest studiu privind piaţa media din Republica Moldova, Jurnal TV se află pe locul 2”, a declarat Val Butnaru.

„Este deja al treilea studiu prezentat consecutiv din decembrie până acum în care Jurnal TV este lider incontestabil pe piaţa media. Măsurătorul oficial însă constant ne plasează printre ultimele posturi TV. Cum e posibil aşa ceva? Despre aceasta vom discuta pe parcursul săptămânii viitoare”, a adăugat directorul Jurnal Trust Media.

Amintim că în ciuda monopolului şi a concurenţei neloiale de pe piaţa media şi de publicitate din republică, atât Studiul Naţional de Audienţă, lansat recent de Centrul pentru Jurnalism Independent, cât şi cercetarea Institutului de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău au arătat că Jurnal TV este pe locul 2 la capitolul rating.

Ştirile Jurnal TV sunt chiar pe prima poziţie în capitală, dar şi emisiunile postului nostru se află pe primele locuri.

O investigaţie realizată de portalul NewsMaker arată că cele două case de vânzări, controlate de către şeful PD, Vladimir Plahotniuc, şi, respectiv, de către deputatul PSRM Corneliu Furculiţă, acţionează acum cot la cot şi vând publicitate la pachet pentru toate televiziunile ce le aparţin. Principalul scop al ingineriei ar fi ca marii agenţi economici să nu plaseze publicitate la Jurnal TV sau la alte posturi independente.  

Este vorba despre Casa Media, care vinde publicitate în special pentru televiziunile controlate de Plahotniuc, printre care Prime, Canal 2, Canal 3, Publika, şi Exclusive Sales House, care vinde reclamă pentru NTV Moldova, Accent TV şi Exclusive TV. Potrivit aceleiaşi surse, Сasa Media şi Exclusive Sales House vând publicitate la pachet şi le propun agenţilor economici reduceri substanţiale dacă acceptă să plaseze spoturile doar la posturile din acest grup constituit recent. 

În acelaşi timp, experţii media notează că, dincolo de o piaţă de publicitate monopolizată, aşa-numitele măsurători "oficiale" de audienţă sunt efectuate de o companie care trezeşte multe semne de întrebare.