„Pornind de la obiectivele de eficientizare şi transparentizare a activităţii Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie (ANC), angajamente asumate de către Guvernul României prin aderarea la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă şi pentru o mai bună gestionare a activităţii de primire şi înregistrare a cererilor, începând cu data de 22.05.2017 la sediul ANC din Bucureşti înregistrarea cererilor privind cetăţenia română, formulate în temeiul art. 11 din Legea nr. 21/1991, se va efectua exclusiv în baza programării prealabile online a petenţilor pe site-ul instituţiei (Programare online). Pentru utilizarea aplicaţiei de programare online nu se percep taxe, fiind un serviciu gratuit”, au menţionat reprezentaţii ANC.

Mai mult, din 24 mai numărul locurilor disponibile pentru programare online în vederea depunerii dosarului la sediul ANC creşte la 350.

„De asemenea, începând cu data de 24.05.2017 numărul de locuri disponibile programării online în vederea depunerii dosarului la sediul ANC creşte la 350 de programări online / zi de lucru cu publicul. Persoanele care se vor prezenta la sediul ANC începând cu data de 22.05.2017 în vederea depunerii cererilor privind cetăţenia română, formulate în temeiul art. 11 din Lege, fără a se programa în prealabil pentru înregistrarea dosarului, nu vor putea depune cererea privind cetăţenia română”, se mai arată pe pagina instituţiei.

Totodată, angajaţii Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie anunţă că lista persoanelor programate în fiecare zi de lucru cu publicul va fi afişată pe pagina de internet a Autorităţii cu cel puţin şapte zile înainte de data programării. De asemenea, lista va fi afişată şi la sediul ANC.

Potrivit reprezentanţilor instituţiei, obligativitatea programării prealabile online în vederea depunerii cererilor nu se aplică persoanelor care formulează cereri privind cetăţenia română în temeiul articolelor 8, 81, 10 şi 27 din Legea nr. 21/1991.