VIDEO

Dezbateri încinse la Jurnal TV în legătură cu numirea noului şef al Consiliului Coordonator al Audiovizualului

Dezbateri încinse la Jurnal TV în legătură cu numirea noului şef al Consiliului Coordonator al Audiovizualului
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 15.05.2017 22:18
Puterea oligarhică se meţine în Republica Moldova din cauza personajelor care consimt să servească interesele bandiţilor, inclusiv în mass-media. Opinia a fost exprimată de unii jurnalişti în cadrul Orei Expertizei de la Jurnal TV, care au comentat numirea lui Dragoş Vicol în fruntea Consiliului Coordonator al Audiovizualului. Invitaţii emisiunii s-au divizat în două tabere. 

Jurnaliştii Valeriu Saharneanu şi Vasile Năstase au declarat că noul preşedinte al CCA s-ar afla în serviciul puterii oligarhice. 

„Are un portofoliu de fapte care duc, prin hotărârile pe care le-a luat, la întărirea mass-media oligarhică pas cu pas în aceşti ultimii cinci-şase ani. Personajele sunt mutate şi în fruntea fiecărui institut care lucrează ca pârghie într-o structură generală se vor oameni mult mai obedienţi mai executorii şi cu un portofoliu care poate fi manipulat. Eu cred că Plahotniuc se vrea prim-ministru şi în această schemă el îşi montează oamenii credincioşi”, a declarat Valeriu Saharneanu.

„Dragoş Vicol este o slugă mai credincioasă a lui Plahotniuc decât Ciocan. Acest CCA în care au lucrat şi Pocaznoi, şi Ciocan, şi alţii reprezintă o instituţie model captivă a acestui stat. O instituţie servilă care aparţine în totalitate PD. Au fost şi comunişti, iată era comunistul Cozma, dar el nici nu a ajuns bine de la Parlament la CCA că deja a trecut la PD. Despre asta a vorbit şeful comuniştilor, el a spus, „domnilor, el când a plecat de la Parlament era la noi, iar când a ajuns acolo deja era în buzunarul lui Plahotniuc”. Pentru că există în RM o instituţie în afara statului care se cheamă borsetka”, a menţionat şi Vasile Năstase.

În schimb, jurnalistul Victor Nichituş a sărit în apărarea noului şef al CCA. 

„Îmi aduc aminte de Dragoş Vicol pe când lucra la Accente, unde avea materiale foarte tăioase la adresa preşedintelui de atunci, Voronin. Avea atacuri virulente la adresa PCRM. Acum nu ştiu ce s-a întâmplat în evoluţia domniei sale”, a spus Nichituş.

„Bravo, bravo. Da nu-ţi aminteşti când acest individ era consilierul lui Stepaniuc, care era vice-premier la Guvern şi era din partea PCRM? Atunci el era virulent împotriva PCRM?”, a replicat Vasile Năstase.

„Metamorfoze de astea mai sunt, Victore. Poţi să te uiţi în urmă la propria biografie. Să vezi pentru câţi ai scris”, i-a reproşat şi Valeriu Saharneanu.

„Dle Saharneanu, eu recunosc că sunt un jurnalist profesionist, eu lucrez acolo unde am de lucru”, a răspuns Nichituş.

„Vorbim despre propagandă, vorbim despre faptul dacă Vicol va face sau nu va face treabă din noua postură pe care o are”, a spus Vasile Năstase. „Să lăsăm, să-l vedem”, a fost replica lui Nichituş. „Acest individ a demonstrat foarte clar obedienţa sa faţă de Plahotniuc, atunci când a atacat posturile de opoziţie”, i-a răspuns Vasile Năstase.

„Politica editorială a postului Jurnal TV era foarte clar că era pentru Maia Sandu. Jurnal TV a favorizat-o pe Maia Sandu, poate fără a încălca legea, dar a favorizat-o pe Maia Sandu”, a mai declarat Victor Nichituş.

„Da Publika pe cine a favorizat?”, l-a întrebat Vasile Năstase, în replică, pe Victor Nichituş. „Nu ştiu”, a răspuns acesta.

„În cazul acelor şase minute care erau în favoarea Maiei Sandu şi în defavoarea lui Dodon, aceste 6 minute se refereau la ştiri. Ştirile nu sunt reglementate de cod. Când vorbeşti despre o campanie electorală de două luni şi este o diferenţă de şase minute, asta este ridicol”, a menţionat Năstase.

„Noi suntem jurnalişti şi nu putem să fim total imparţiali cu neghiobia, cu nerozia, cu ticăloşenia”, a adăugat şi Valeriu Saharneanu.

Nichituş a fost acuzat de faptul că el personal ar face parte din grupul unor aşa-numiţi mercenari din presă care multiplică idei manipulatorii şi distorsionează accentele.

Invitaţii emisiunii au comentat şi schimbarea operată săptămâna trecută în interiorul trustului media controlat de oligarhul Vladimir Plahotniuc şi anume faptul că două dintre posturile TV deţinute de acesta au trecut în proprietatea unui consilier de-al său.

„Lui Plahotniuc nu-i convine niciun fel de schimbare. Iată acum, fiind forţaţi de Uniunea Europeană să facă ordine în ceea ce priveşte deţinerea de licenţe, el şi-a dat două posturi TV despre care spunea că nu-s ale lui, şi pe care în sfârşit le-a recunoscut, după care le-a pus în buzunarul consilierului său, Cristal. Hai că ne iau pe noi de proşti, da chiar îi iau de proşti pe ăştia de la Bruxelles? Plahotniuc şi-a identificat posturile, acum zice că nu mai are nimic cu ele, „duceţi-vă şi-l bateţi pe Cristal”, deci şi mai rău a făcut. Asta este o mimare”, a spus Vasile Năstase.

Precizăm că săptămâna trecută în fruntea CCA-ului a fost ales Dragoş Vicol, iar consilierul de imagine al oligarhului Vladimir Plahotniuc, Oleg Cristal, a devenit proprietarul a două posturi de televiziune deţinute anterior de şeful său. Vicol şi Cristal nu au răspuns la telefon pentru a comenta declaraţiile invitaţilor emisiunii. Nici Plahotniuc nu a fost de găsit pentru a i se oferi dreptul la replică. 

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI