Potrivit proiectului, Întreprinderea de Stat "Registru" urmează să fie comasată cu Serviciul Stării Civile, Camera Înregistrării de Stat şi Camera de Licenţiere.

Este o iniţiativă care ascunde numeroase riscuri, spun reprezentanţii Transparency International Moldova.

Potrivit fostului ministru al Finanţelor, dacă Guvernul va da curs acestei iniţiative, înainte de reorganizare, întreprinderea "Registru" trebuie să fie supusă unui audit independent.

De altfel, nici celelalte întreprinderi de stat nu sunt într-o situaţie financiară tocmai bună. Potrivit economiştilor, toate companiile subordonate Guvernului au acumulat până acum datorii totale de 15 miliarde de lei, bani care ar putea să se transforme în datorie publică. Experţii spun că întreprinderile ar fi împovărate intenţionat. În timp ce companiile sunt pline de datorii şi înregistrează pierderi, managerii lor continuă să încaseze salarii generoase, remarcă specialiştii.

Atât directorul AIR Moldova, cât şi cel de la Căile Ferate nu au fost de găsit pentru comentarii. Nu au răspuns la telefon nici directorul întreprinderii "Registru" şi nici viceministrul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor Vitalie Tarlev.