Primul lot de fructe proaspete, struguri şi prune, a fost livrat şi a apărut pe rafturile reţelei de magazine de peste Prut la sfârşitul lunii octombrie, fiind rezultatul unui proiect care prevede diversificarea pieţelor de export şi a categoriilor de cumpărători pentru fructele moldoveneşti.

După un târg care a avut loc în România în toamna anului 2016, la care au participat mai mulţi producători şi exportatori de fructe din Republica Moldova, reprezentanţii distribuitorului francez au venit să vadă livezile de aici şi să se convingă de posibilităţile de ambalare de care dispun fermierii noştri.

În afară de struguri şi prune, producătorii spun că au de gând să exporte şi alte fructe. Distribuitorul deţine 33 de hipermarketuri în România şi urmează să deschidă câteva sute de magazine de proximitate, unde vor fi vândute categorii noi de produse, printre care şi gustări porţionate din fructe, segment în care producătorii de fructe din Moldova au deja experienţă.

Proiectul „Dezvoltarea afacerilor inovative pentru o creştere economică durabilă la nivel local” este implementat de PNUD Moldova, fiind susţinut şi de Guvernul României şi Asociaţia Moldova Fruct.