Disensiunile între compania deţinută de consilierul municipal şi şeful CFM, Iurie Topală, şi autorităţile capitalei ar fi început încă în 2010. Potrivit unei dispoziţii de atunci a primarului Dorin Chirtoacă, liniile de autobuz 10 şi 28 au început să fie administrate integral de firma Ruta-Prim. Portalul mold-street.com scrie că reprezentanţii companiei ar fi început să lucreze chiar din start în pierdere. Şi asta pentru că tariful aprobat de Consiliul Municipal nu ar fi acoperit cheltuielile reale pentru transport. În plus, Primăria nu a compensat cheltuielile pentru transportarea persoanelor care beneficiază de călătorii gratuite. Asta chiar dacă, atunci când cele două linii erau administrare de Parcul Urban de Autobuze, Primăria i-a restituit veniturile ratate.

Autorităţile şi-au motivat refuzul prin faptul că sunt responsabile doar de activitatea întreprinderilor municipale. În martie 2013, reprezentanţii Ruta-Prim au acţionat Primăria în judecată şi i-au solicitat despăgubiri de 10 milioane de lei. Judecătoria Centru i-a dat câştig de cauză companiei, însă Curtea Supremă de Justiţie a anulat decizia primei instanţe şi a respins solicitarea. În consecinţă, firma Ruta-Prim s-a adresat la CEDO, invocând mai multe încălcări de procedură la examinarea cauzei. Atât Iurie Topală, cât şi şefa Direcţiei juridice a capitalei, Diana Gurschi, nu au fost de găsit pentru comentarii.