VIDEO

Feţele lui Plahotniuc: La Washington denunţă presa rusă, acasă o retransmite chiar el; În străinătate - rival cu Dodon, acasă - parteneri

Feţele lui Plahotniuc: La Washington denunţă presa rusă, acasă o retransmite chiar el; În străinătate - rival cu Dodon, acasă - parteneri
Sursa: jurnal.md Foto: RFE/RL 02.08.2017 07:05
Într-un comentariu în presa americană, Vladimir Plahotniuc scria că Igor Dodon a fost ajutat să câştige alegerile prezidenţiale din toamnă de presa rusă, care s-a amestecat în alegerile din RM. Dar tocmai Plahotniuc retransmite în Republica Moldova cea mai populară televiziune de stat a Rusiei, în vreme ce, în emisiunile proprii, toate televiziunile liderului PD au defavorizat-o masiv în alegeri pe rivala lui Dodon, Maia Sandu.

Or, un raport de monitorizare a presei în campania electorală arăta toamna trecută că Dodon a fost ajutat să câştige alegerile chiar de televiziunile lui Plahotniuc, scrie Europa Liberă, care a realizat un filmuleţ satiric, în care scoate în evidenţă duplicitatea oligarhului Plahotniuc.

Principala sa televiziune, Prime TV, retransmite pentru publicul moldovean Pervîi Kanal, cel mai popular post de stat al Rusiei. În afară de retransmisiuni Prime TV difuzează emisiuni de producţie proprie. Un raport de monitorizare a presei în campania electorală arată că Prime TV a „defavorizat-o clar” în aceste emisiuni pe Maia Sandu, rivala lui Dodon. Sandu a fost menţionată de Prime TV de 86 de ori: de 5 ori în context pozitiv şi de 81 de ori în context negativ, arată monitorizarea efectuată de Asociaţiei Presei Independente şi Centrului pentru Jurnalism Independent.
 

Reportaje ca „Maia Sandu a interzis icoanele şi capelele în şcoli”, „Femeile din satele Moldovei nu se asociază cu Maia Sandu, iar mulţi cetăţeni o cred bărbat”, „Îndemn LGBT. Homosexualii, îndemnaţi să o voteze pe Maia Sandu” au fost difuzate repetat de Prime TV şi de celelalte trei televiziuni care aparţineau în timpul campaniei lui Plahotniuc (acesta a transferat între timp două dintre ele unui subaltern), Publika TV, Canal 2 şi Canal 3.

Televiziunile lui Plahotniuc au defavorizat-o pe Sandu în mod „targhetat”, „selectând şi repetând materialele cu conotaţie negativă, astfel, încât să amplifice efectul negativ”, este concluzia raportului de monitorizare.
 
Acasă - prieteni, pentru străinătate - rivali

Acasă - prieteni, pentru străinătate - rivali
 
Plahotniuc a beneficiat în ultimul an de servicii de lobby la Washington din partea firmei Podesta Group, Inc., care oferă Partidului Democrat asistenţă în „dezvoltarea relaţiei Moldovei cu Statele Unite”, în baza unui contract de cel puţin 600 de mii de dolari.

Liderul PD a vizitat Washington-ul şi a scris pe blogul publicaţiei „The Hill” tocmai după ce Statele Unite au criticat trecerea la sistemul electoral mixt adoptată de guvernare în înţelegere cu preşedinţia lui Dodon.

În articol, Plahotniuc a încercat să schimbe tema, insistând mereu pe cât de diferită este poziţia guvernării „pro-europene, ataşate valorilor occidentale” de la Chişinău de cea a preşedintelui pro-rus, Igor Dodon. De exemplu, afirmă că „luna aceasta, cu ajutorul coaliţiei noastre de guvernare şi în pofida obiecţiilor preşedintelui Dodon, un oficiu de legătură al NATO se va deschide la Chişinău”.

Oficiul nu s-a mai deschis: se află în reparaţie cel puţin până la toamnă, arătând încă o dată cât de credibile sunt unele afirmaţii ale lui Plahotniuc de pe blogul „The Hill”.

 

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI