VIDEO

Andrei Năstase îndeamnă cetăţenii să boicoteze televiziunile lui Plahotniuc şi Dodon: „Nu mai putem vorbi de mass-media, ci de o grupare propagandistică teroristă”

Andrei Năstase îndeamnă cetăţenii să boicoteze televiziunile lui Plahotniuc şi Dodon: „Nu mai putem vorbi de mass-media, ci de o grupare propagandistică teroristă”
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 28.07.2017 19:38
Preşedintele Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, îndeamnă cetăţenii să boicoteze televiziunile lui Plahotniuc şi Dodon pentru a nu fi intoxicaţi cu informaţiile manipulatoare şi mincinoase despre opoziţie, difuzate de aceste instituţii. Totodată, liderul Platformei DA consideră că presa liberă şi ONG-urile de profil ar trebui să facă front comun împotriva acestei propagande.

„Mercenarii regimului şi-au ieşit din minţi. Metodele acestor indivizi perverşi sunt comparabile cu cele aplicate de maşinile propagandistice de cea mai tristă faimă. Ultima ispravă a acestora, promovată la Fabrica de minciuni a banuitului de pedofilie pune capac la toate. Prin trucaj de imagini, prin citarea unor clone de tip killer, ce aparţin hoţului de miliarde Plahotniuc, opoziţia antioligarhică este linşată, iar consumatorii de programe, adică cetăţenii ţării sunt manipulaţi şi induşi în eroare cu bună ştiinţă”, a menţionat Andrei Năstase.

„Cu siguranţă, în cazul dat nu mai putem vorbi de mass-media, ci de o grupare propagandistică teroristă care trebuie tratată ca atare. Îndemn populaţia ţării să boicoteze televiziunile lui Plahotniuc şi Dodon şi să se informeze eminamente din surse credibile. Voi remite sesizări către Consiliul de presă şi CCA pentru a dezbate aceste grave şi fără precedent abateri de la lege şi Codul deontologic al jurnalistului.  Voi căuta soluţii de acţionare a lor în justiţia altor state, libere. Fac un ultim apel către presa liberă şi organizaţiile non-guvernamentale de presă, asociaţi-vă. Valorificaţi ideea edificării acelui fond al presei independente. Oamenii cu Demnitate au nevoie de voi şi de Adevăr”, a adăugat Andrei Năstase.

Precizăm că Publika TV, dar şi alte posturi controlate de Vladimir Plahotniuc, au difuzat ieri informaţii catalogate drept manipulatorii şi mincinoase de către Andrei Năstase şi Maia Sandu. Cei doi lideri spun că vor merge în judecată şi vor căuta dreptate chiar şi în instanţele din afara ţării.  Maia Sandu a publicat astăzi un mesaj în care afirmă că PublikaTV a trucat în mod mizerabil o poză de la o conferinţă de presă susţinută de PAS, iar angajatul televiziunii, Cristi Tabără, a minţit şi manipulat în cel mai josnic mod. Maia Sandu a postat însă originalul pozei respective, cu activişti PAS care ţin afişe cu absolut alte mesaje decât cele apărute în imaginea difuzată de Publika.

De exemplu, în loc de „Free Petrenco”, adevăratul mesaj era - „Abrogaţi, apoi plecaţi!” Şi celelalte slogane din poza prezentată de Publika sunt trucate. Lidera PAS s-a arătat revoltată de tehnicile la care recurg posturile controlate de Vladimir Plahotniuc.

Prezentatorul emisiunii respective nu s-a oprit aici şi a citat site-ul JURNALUL.MD, care este o clonă a site-ului JURNAL.MD, parte a trustului nostru, şi care i-a atribuit lui Andrei Năstase o declaraţie pe care niciodată NU a făcut-o. Cristi Tabără a citat cu cea mai mare seriozitate un site apărut peste noapte şi a lăsat să se înţeleagă că articolul fals ar fi fost publicat de site-ul original JURNAL.MD.

Liderul Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, spune că posturile lui Plahotniuc recurg la astfel de manipulări după ce a declarat ieri că oligarhul Vladimir Plahotniuc a încercat pe parcursul ultimilor doi ani să provoace un nou 7 aprilie 2009 şi că acesta este în stare să provoace un nou război la Nistru. Andrei Năstase a lansat şi o declaraţie şi i-a solicitat holdingului mediatic controlat de Vladimir Plahotniuc să o dea pe post ca drept la replică la mesajele promovate la posturile Publika, Prime, Canal 2 şi Canal 3. Ulterior, liderul Platformei Demnitate şi Adevăr a postat şi un mesaj pe pagina sa de Facebook.

Am încercat să obţinem un comentariu de la PublikaTV, dar şi de la celelalte posturi din conglomeratul General Media Group, dar nimeni nu a răspuns la telefon. Am sunat şi la CCA pentru a obţine o reacţie şi o calificare a informaţiilor apărute la cele patru posturi, acuzate de dezinformare, dar ni s-a spus că preşedintele instituţiei, Dragoş Vicol, nu este în ţară şi se va pronunţa asupra acestui subiect mai târziu.

Anterior, mai multe ONG-uri de media au emis o declaraţie în care se spune că posturile TV controlate de liderul PD Vladimir Plahotniuc sunt folosite drept arme pentru linşarea opoziţiei şi a oponenţilor şi servesc drept instrumente de pregătire a opiniei publice pentru acţiuni contestabile ale guvernării. 

 

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI