Sancţionarea Jurnal TV trezeşte îngrijorări şi la Bruxelles; Eurodeputat: „E o dovadă a felului în care instituţiile înţeleg să se supună, Parlamentul European urmăreşte cu atenţie ce se întâmplă”

Sancţionarea Jurnal TV trezeşte îngrijorări şi la Bruxelles; Eurodeputat: „E o dovadă a felului în care instituţiile înţeleg să se supună, Parlamentul European urmăreşte cu atenţie ce se întâmplă”
Sursa: jurnal.md Foto: Europeanul.org 28.11.2016 17:40
Sancţiunea aplicată postului de televiziune Jurnal TV de către Consiliul Coordonator al Audiovizualului trezeşte îngrijorări şi la Bruxelles. Europarlamentarul român Cristian Preda susţine că o asemenea pedeapsă este absurdă şi demonstrează o dată în plus faptul că instituţiile din Republica Moldova sunt subordonate.

„Candidatul Dodon, care a şi fost ales, a beneficiat de un sprijin incomparabil mai mare din punct de vedere financiar, din punct de vedere mediatic decât ceilalţi competitori. În aceste condiţii, a-i reproşa unui post TV că a acordat câteva momente în plus Maiei Sandu este nu doar absurd, ci este o probă de forţă, o dovadă a felului în care instituţiile înţeleg să se supună unui preşedinte care a fost în mod evident avantajat în timpul competiţiei. Sper ca până la urmă să nu se întâmple ceea ce s-a întâmplat în alte locuri, unde influenţa rusă este importantă şi anume strivirea vocilor libere, a celor care nu acceptă o servitute faţă de Moscova”, a declarat deputatul european Cristian Preda.

„Parlamentul european urmăreşte cu atenţie ce se întâmplă în Republica Moldova şi sperăm să nu se ajungă la o derivă care să facă imposibilă o viaţă normală, civilizată în Republica Moldova”, a adăugat europarlamentarul.

Amintim că CCA a aplicat o sancţiune postului de televiziune Jurnal TV, care ar putea fi urmată de sistarea emisiei. Membrii CCA susţin că Jurnal TV a dat dovadă de atitudine părtinitoare în campania electorală. Şi asta pentru că a difuzat, în cadrul buletinului de ştiri de la ora 19:00, mai multe materiale despre candidatul comun al forţelor de centru-dreapta la prezidenţiale, Maia Sandu, şi mai puţine despre candidatul socialist, Igor Dodon.

În perioada 31 octombrie - 5 noiembrie, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a monitorizat mai multe mijloace de informare în masă, inclusiv Jurnal TV.

CCA a hotărât să sancţioneze Jurnal TV deopotrivă cu NTV Moldova şi Accent TV, care l-au favorizat în campania electorală pe Igor Dodon, dar şi postul de televiziune Publika TV, controlat de oligarhul Vladimir Plahotniuc. Cel care a insistat să fie aplicată o pedeapsă mai aspră a fost membrul CCA Dragoş Vicol.

Varianta în limba engleză o puteţi accesa aici.

Ştiri similare

Ştiri NON-STOP