Într-un comunicat de presă, întreprinderea anunță că „tratează cu toată responsabilitatea recentele declaraţii privind starea de lucruri, arată toată deschiderea şi este gata să ofere solicitanţilor întreaga informaţie privind volumul mărfurilor trasportate și politica prețurilor”.

Astfel, în 2018, potrivit sursei, Calea Ferată din Moldova a transportat mărfuri în volum de 4930,8 mii tone, în sumă de 597358 mii de lei.

„Cât priveşte tarifele percepute, acestea se stabilesc pornind de la contextul pieţei, luându-se în calcul tarifele transportatorilor auto, aceştia fiind principalul concurent al transportului feroviar. „Calea Ferată din Moldova” este gata să-şi asume întreaga responsabilitate pentru eventuale ilegalităţi identificate în activitatea subdiviziunilor sale, arătându-se totodată angajată într-un proces constant de funcţionare eficientă şi de prestare activă a serviciilor de trasport feroviar”, se mai spune în comunicatul de presă.

Precizăm că ministrul Economiei și Infrastructurii a prezentat astăzi în cadrul unui briefing mai multe scheme ilegale în care ar fi antrenate instituțiile și întreprinderile de stat. Vadim Brânzan a declarat că a primit plângeri de la agenți economici care spun că la Calea Ferată, în mod regulat, se percepe de la 2 până la 5 euro pentru fiecare tonă de marfă transportată pe teritoriul RM.