"Avionul era rupt în trei, iar părţile erau ţinute la un loc de cablurile electrice şi de control. Motorul era desprins de zona cockpitului. Avionul nu mai avea părţi ale aripilor şi coada”, se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa.

AAIB a fost informat în 21 ianuarie, la ora 21.22, că avionul Piper PA-46-310P Malibu a dispărut de pe radar în timp ce se afla pe ruta Nantes – Cardiff. Ultimul contact radio al pilotului cu radarul din Jersey a avut loc la ora 20.12.

În raport sunt menţionate condiţiile meteo în timpul zborului şi este descris în amănunt avionul. Avionul a fost fabricat în 1984, iar până la 30 noiembrie 2018 avea la activ 6.636 de ore de zbor. Ultima revizie semnificativă a avut loc în 30 noiembrie 2018. Aparatul de zbor avea un transmiţător de urgenţă pentru localizare, însă chiar dacă ar fi fost setat pe poziţia activat semnalele sale nu pot fi detectate în apă.

Avionul nu avea un dispozitiv de înregistrare a datelor de zbor protejat în caz de accidente sau unul de înregistrare a discuţiilor din cockpit, dar nici nu exista obligaţia de a le avea.

Potrivit BBC, anchetatorii ar trebui să încerce să afle câte ore de zbor a avut pilotul în ultimele 28 până la 90 de zile înaintea accidentului. Ibbotson avea la activ aproximativ 3.700 de ore de zbor şi avea licenţă de pilot privat în SUA şi Marea Britanie. O astfel de licenţă nu permite însă ca un pilot să transporte pasageri cu plată", se arată în raport, în care se menţionează şi pernele de scaun găsite pe o plajă din Franţa.

Anchetatorii nu au stabilit încă ce discuție a avut loc între Ibbotson și Sala și nici care era statutul licenței de zbor a pilotului. Se estimează că raportul complet al autorităţilor britanice cu privire la acest caz nu va fi publicat înainte de luna noiembrie.