image
Sursa foto: drive.com.au

Mașina Apple, un pic mai aproape de realitate; Când se lansează primul Apple Car

Visul unei mașini Apple se apropie încet, dar sigur, de realitate, chiar dacă aspirațiile companiei în domeniul automotive au fost redimensionate, cel puțin pentru moment.

Potrivit unui raport recent publicat de Bloomberg și semnat de Mark Gurman, proiectul vehiculului de o decadă al Apple a trecut de la ideea unei mașini complet autonome la un vehicul electric (EV) mai asemănător cu cele produse de Tesla. Se preconizează acum că așa-numitul „Apple Car” va fi lansat cel mai devreme în 2028, cu doi ani după ultima dată țintă raportată de companie.

Cât de autonom va fi primul Apple Car

Funcțiile autonome ale mașinii au fost, se pare, reduse de la un sistem de nivel 5 (autonomie completă) la nivel 4 (autonomie completă în anumite circumstanțe) și acum la nivel 2+ (autonomie parțială). Aceasta înseamnă că mașina ar oferi caracteristici limitate de autoconducere, cum ar fi centrarea pe bandă și asistența la frânare/accelerație, în timp ce încă necesită atenția completă a șoferului, scrie Playtech.

Autopilotul de la Tesla este clasificat ca fiind de nivel 2. Nivelul 2+ nu este o denumire oficială, dar este uneori utilizat informal pentru a descrie o versiune avansată a nivelului 2.

Mașina fără volan și pedale mai întârzie

Ceea ce Apple și-a imaginat inițial ca fiind o mașină fără volan sau pedale — și poate având un centru de comandă la distanță pregătit să preia controlul pentru șofer — acum pare să fie mai degrabă o intrare pe piață asemănătoare cu Tesla. Bloomberg descrie această reorientare internă ca fiind „un moment pivotal”. Persoane familiarizate cu planurile Apple cred că livrarea Apple Car redusă la așteptări mai mici ar putea face sau desface întregul proiect. „Fie compania va reuși să livreze acest produs cu așteptări reduse, fie conducerea superioară ar putea reconsidera serios existența proiectului”, a scris Gurman.

Apple a discutat deja cu potențiali parteneri de fabricație din Europa despre strategia actualizată. Compania încă dorește să ofere un sistem autonom de nivel 4 la un moment dat, chiar dacă debutul său este programat pentru ceva mai realist.

Întâlnirile care au precedat decizia Apple au fost descrise ca fiind „frenetice”, implicând CEO-ul Tim Cook, consiliul de administrație al Apple și șeful proiectului, Kevin Lynch. Acesta din urmă a preluat conducerea după ce fostul lider Doug Field a plecat în 2021 (Field a fost un fost șef de inginerie la Tesla, care acum conduce aripa EV a Ford). Consiliul a exercitat presiuni asupra conducerii cu privire la planul mașinii pe parcursul anului 2023.

Mașinile autonome rămân un vis frumos

După un început promițător, mașinile autonome nu au avut un 2023 grozav. Cruise, divizia de robotaxi a GM, a concediat 24% din forța sa de muncă în decembrie. Acest lucru a venit după ce unul dintre vehiculele companiei a prins și a târât un pieton care fusese lovit de o altă mașină. Urmările au fost rapide, deoarece DMV din California a suspendat permisele fără șofer ale Cruise din motive de siguranță. Pe partea mai luminoasă, Waymo pare să se descurce bine. Dar standardele guvernamentale sunt variabila necunoscută în această ecuație, și poate că Apple a simțit că vântul bate într-o direcție care necesită precauție.

Proiectul Titan al Apple a fost subiectul zvonurilor cel puțin de la mijlocul anilor 2010. Compania a cheltuit sute de milioane de dolari pe inițiativă. A lucrat la „grupuri motopropulsoare, hardware și software pentru autoconducere, interioare și exterioare ale mașinilor și alte componente cheie”, conform lui Gurman. Având în vedere cât de des s-au schimbat detaliile proiectului costisitor, nu ar fi surprinzător dacă acestea se vor schimba din nou

Noutăţile partenerilor

comentarii:

Din aceeaşi categorie