image
Sursa foto: zdg.md

Arena Chișinău, pe mâna unei companii din Turcia, care a construit stadioane în Senegal și Rusia; Când vor demara lucrările

Proiectul Arena Chișinău, anunțat cu mult fast de PD, merge înainte cu o viteză uimitoare. După ce în aprilie, fără să anunțe consultări publice, Guvernul a aprobat condițiile parteneriatului public-privat pentru proiectarea și construcția arenei polivalente lângă Stăuceni, astăzi a fost anunțat și partenerul privat.

Este vorba de compania Summa din Turcia, au anunțat în cadrul unui briefing ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Monica Babuc, și ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.

Este singura companie care s-a arătat interesată de concursul organizat de autoritățile de la Chișinău.

Potrivit Monicăi Babuc, comisia a considerat că aceasta întrunește toate condițiile necesare pentru a se ocupa de construcția unui stadion lângă Stăuceni. Totodată, compania din Turcia ar avea și experiența necesară, aceasta construind anterior stadioane în Senegal și Federația Rusă.

Ministrul Economiei, Chiril Gaburici, a declarat că lucrările de defrișare de pe teren vor începe deja săptămâna viitoare, iar în august va începe construcția propriu-zisă.

„Progresul general al implementării proiectului este 86%. Din cele 44 de acțiuni planificate, 33 de acțiuni deja sunt implementate. Săptămâna viitoare terenul va fi defrișat, iar tehnica este deja la fața locului. Sfârșitul lui august trebuie să fie momentul când se încep fizic lucrările”, a spus Gaburici.

Cei doi miniștri au refuzat să spună care va fi exact costul proiectului și suma investițiilor, precizând că în următoarele zile urmează să negocieze condițiile contractului cu firma din Turcia.

Amintim că zilele trecute vicepreședintele Platformei Demnitate și Adevăr, Alexandru Slusari, a atenționat că miza principală a acestei „escrocherii” este de fapt privatizarea la preț derizoriu a terenului, fapt care va prejudicia bugetul de stat de un miliard de lei.

Potrivit condițiilor parteneriatului public-privat, proiectul trebuie să fie finalizat timp de un an. În opinia lui Slusari, acesta este un termen foarte scurt pentru elaborarea documentației tehnice, a lucrărilor de proiectare, delimitarea hotarelor, asigurarea căilor de acces și construcția propria-zisă.

Astfel, după ce compania care a „câștigat” concursul va executa măcar 3% din lucrări, aceasta va solicita privatizarea terenului la prețul normativ, consideră Alexandru Slusari.

Cu aplicarea unui coeficient redus de 0,5 pentru zona rurală, terenul respectiv va fi răscumpărat cu aproximativ 45 de milioane de lei. Asta în timp ce prețul actual comercial al acestui lot este minimum 50 de milioane de euro. Astfel, prejudiciul bugetului va constitui circa un miliard de lei, a atenționat liderul Platformei DA.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: