image
Sursa foto: libertatea.ro

Turiștii au început să dea năvală la Cernobîl după ce au urmărit serialul

Turismul în zona Cernobîl a crescut uluitor în ultimele zile după apariția celebrului serial difuzat de Netflix. Odată cu turismul, și comerțul cu diverse produse „tematice” a cunoscut o dezvoltare extraordinară. Nu lipsesc nici tricourile cu mesajul „Radioactiv”.

Agențiile de turism din zonă susțin că turismul a crescut cu circa 40 la sută după apariția filmului serial despre tragedia din 26 aprilie 1986.

„Oamenii vor să vadă cu ochii lor locul exploziei. Sunt fascinați”, a spus Iuri Morozov, un ghid local, scrie libertatea.ro.

Peste 300.000 de oameni au fost evacuați din zonă și cei care au mers în zonă să curețe reziduurile radioactive au murit pe capete. Numărul celor morți în urma acelui teribil accident nu este cunoscut. Se vehiculează între 4.000 și 93.000 de vieți pierdute.

La fermele din zonă s-au înregistrat teribile mutații genetice. S-au născut viței cu opt picioare sau porci cu ochii cât cartofii. Un turist a venit la Reactorul 4 cu o mască de gaze, cu toate că măsurătorile oficiale efectuate în zonă au arătat că nu mai există un pericol real și concentrația radiațiilor din zonă nu mai depășesc limitele normale.

Daniel Birtles, un britanic în vârstă de 42 de ani, a ajuns recent la Cernobîl și a dezvăluit că anul trecut a vizitat Auschwitz. Când le-a spus prietenilor că vrea să viziteze Cernobîlul, aceștia au glumit și i-au spus că o să se „întoarcă acasă strălucind”. „Vreau să înțeleg ce s-a întâmplat. Te surprinde când vezi câte lucruri au lăsat oamenii în urma lor când au plecat”, a spus Daniel Birtles. Shauna și John Keil, doi pensionari din Canada, au decis și ei să meargă la Cernobîl. „Oamenii au renunțat la viețile lor pentru a limita proporțiile dezastrului. Suntem aici pentru a le arăta respectul nostru”, a spus John, fost controlor de trafic aerian.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: