image
Sursa foto: news8000.com

China a depășit Germania în domeniul exporturilor de vehicule și este pe punctul de a surclasa și Japonia

China a depășit Germania în domeniul exporturilor de vehicule și este pe punctul de a surclasa și Japonia. Chinezii estimează că intrarea vehiculelor electrice va reduce industria auto mondială la doar zece companii mari, în următorul deceniu.

China este cea mai mare piață de vehicule electrice în prezent, cu aproape 6 milioane de modele vândute anul trecut, dar producătorii chinezi au avut dificultăți atât în privința aprovizionării cu componente americane de înaltă tehnologie, cât și cu acceptarea modelelor pe piețele occidentale.

Brian Gu, vicepreședintele companiei chineze Xpeng, unul dintre cei mai mari producători de mașini electrice din China, a declarat pentru Financial Times că firmele chineze ar trebui să aibă vânzări anuale de cel puțin 3 milioane de vehicule (electrice și termice), pentru a putea “rămâne în picioare”, în următorul deceniu. Cel mai mare producător auto din lume, Toyota, a vândut 10,5 milioane de mașini în 2022, în timp ce Tesla a vândut doar 1,3 milioane, scrie Biziday.

China este pe punctul de a depăși Japonia și de adeveni cel mai mare exportator mondial de mașini, după ce a depășit Germania anul trecut. În același timp, încetinirea creșterii economice și un război intens al prețurilor îi împing pe producătorii de automobile low-cost din China în pragul colapsului, observă FT.

“Pentru a face parte din acel “club de 3 milioane” nu poți juca exclusiv pe piața chineză, ci trebuie să fii un jucător global. Credem că, în acest scenariu, aproape jumătate din încasări trebuie să vină din afara Chinei”, a mai declarat Gu. “În cinci până la zece ani, va fi o piață mult mai concentrată. Cred că numărul producătorilor auto se va reduce probabil la mai puțin de zece, la nivel global”.

Fondată în 2014, Xpeng este al treilea cel mai mare producător de vehicule electrice din China, cu 120 de mii de bucăți vândute anul trecut. După ce Tesla a tăiat prețurile, vânzările Xpeng s-au prăbușit cu 50%. În ianuarie, Xpeng a fost nevoită să urmeze exemplul, reducând prețurile a trei dintre cele patru modele ale sale cu până la 13%.

Gu a recunoscut că deteriorarea relațiilor dintre SUA și China a complicat planurile de extindere ale companiei în străinătate. Intrarea pe piața din Statele Unite a mărcilor chinezești “poate fi dificilă în prezent”, a declarat Gu, adăugând că “trebuie să ne luăm timp să o studiem și să găsim o modalitate de a accesa această piață”.

Xpeng, la fel ca toți producătorii chinezești de mașini electrice, depinde de producătorii americani, cum ar fi Nvidia și Qualcomm, pentru cipuri avansate. Acest lucru a alimentat îngrijorarea că producătorii chinezi de automobile ar putea fi expuși în condițiile în care guvernul SUA extinde restricțiile privind accesul Chinei la tehnologia de vârf.

Noutăţile partenerilor

comentarii: