image
Sursa foto: jurnal.md

Google lansează un nou design pentru Gmail

Gmail primeşte unul dintre cele mai mari upgrade-uri de când a fost lansat. Alături de o serie de schimbări grafice, clientul de mail al celor de la Google aduce mai multe facilităţii de business.

Prioritatea upgrade-ului o constituie utilizatorii de business, iar majoritatea funcţiilor sunt importate din Inbox, o aplicaţie separată pe care Google o foloseşte pentru testarea funcţiilor noi înainte de a le implementa în Gmail.

În capul listei se află ceea ce Google numeşte Confidential Mode. Expeditorul poate alege o dată de expirare pentru un mesaj sensibil. La acea dată, mesajul dispare automat din contul destinatarului, scrie News.ro.

În locul trimiterii unui mail în mod obişnuit, această facilitate funcţionează prin expedierea unui link către conţinutul propriu-zis al mail-ului. La data aleasă pentru expirare, destinatarul pierde legătura cu conţinutul mesajului.

IRM (Integrated Rights Management) este o altă noutate care va încerca să limiteze scurgerea informaţiilor prin blocarea copierii textului, printării, trimerii mai departe sau descărcării mesajelor.

O abordarea interesantă în scopul creşterii securităţii este introducerea autentificării în doi paşi strict pentru anumite mesaje considerate sensibile. Când expeditorul alege această opţiune, destinatarul va putea citi mail-ul primit doar după ce-şi (re)confirmă identitatea cu ajutorul unui cod unic primit prin SMS.

Funcţia de programare (snoozing) a mail-urilor este şi ea implementată acum în Gmail. Utilizatorul poate astfel programa un mail la o dată şi oră ulterioară pentru a nu uita să răspundă sau să realizeze o sarcină.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: