Când se coc, gutuile au o nuanţă de galben aprins şi se aseamănă foarte mult cu perele. Dacă nu vă place gustul, vă recomandăm să le gătiţi la cuptor, pentru a elimina aciditatea.

La fel ca majoritatea fructelor, gutuile sunt bogate în nutrienţi precum Vitamina A, B şi C, fibre şi minerale precum potasiu, seleniu, zinc, calciu, fier, fosfor şi magneziu. Acestea nu conţin multe grăsimi, iar valorile nutriţionale sunt benefice pentru sănătate.

Gutui. Ce beneficii au:

Gutuile sunt o sursă bogată de Vitamina C şi contribuie cu aproape 25% din necesarul zilnic recomandat, având proprietăţi antiinflamatorii. Vitamina C ajută la îmbunătăţirea imunităţii şi luptă împotriva afecţiunilor inflamatorii. În plus, au proprietăţi antialergice. Atât fructul, cât şi extractul de seminţe sunt folosite pentru tratarea dermatitei şi cistitei.

Gutuile ajută la pierderea în greutate. Sunt scăzute în calorii, iar 100 de grame conţin 57 de calorii. Au foarte puţine grăsimi saturate, sodiu şi colesterol. Toate aceste calităţi fac ca gutuile să devină o bună alegere când vine vorba de diete şi sănătate.

Tratează ulcerul. S-a descoperit că gutuile sunt ideale pentru tratarea ulcerului gastric. Sucul de gutui este benefic persoanelor care suferă de acest tip de ulcer şi, totodată, este un tratament foarte bun împotriva ulcerului peptic.