Sursa foto: nasa.gov

NASA a ajuns mai aproape ca niciodată de Soare; Ce a descoperit

O sondă spațială NASA a ajuns mai aproape ca niciodată de Soare și a reușit să colecteze o serie impresionantă de date care le vor fi utile cercetătorilor.

În august 2018, NASA a trimis sonda spațială Parker Solar Probe către centrul sistemului nostru solar pentru a afla mai multe detalii despre steaua misterioasă în jurul căreia se învârte planeta pe care locuim. A ajuns mai aproape de Soare decât orice altă navă spațială, dar și mai aproape decât planeta Mercur, la aproximativ 24 de milioane de kilometri distanță de steaua uriașă.

Sonda spațială creată de NASA și trimisă spre Soare este destul de impresionantă. Este de dimensiunea unei mașini obișnuite, dar poate rezista unor temperaturi de peste 1370 de grade Celsius. De asemenea, nu numai că a ajuns mai aproape de Soare decât orice altă navă spațială, însă a reușit să mai bată un record. În timpul misiunii, a devenit cel mai rapid obiect creat de om din toate timpurile.

Cercetătorii au interpretat datele și explică acum ce au descoperit.

Datorită sondei spațiale, cercetătorii înțeleg câteva lucruri surprinzătoare despre modul în care steaua se comportă mai aproape de suprafața sa. Poate cea mai importantă descoperire o reprezintă faptul că, mai aproape de suprafața sa, câmpul magnetic al Soarelui este mult mai volatil,, schimbându-și direcția înainte și înapoi. Pentru moment, cercetătorii presupun că acest lucru se datorează jeturilor de vânt solar pe care Soarele le emană.

Au ajuns la concluzia că vânturile solare se rotesc în jurul Soarelui cu viteze de aproape zece ori mai mari decât cele prevăzute de modelele standard.

Acest lucru ne va permite să înțelegem cum energia este emanată din Soare și ajunge în sistemul solar, scrie Playtech.ro.

De asemenea, oamenii de știință au descoperit că radiația Soarelui vaporizează particule cosmice de praf în jurul său. Astfel, în jurul acestuia, există o zonă de aproximativ 5,6 milioane de kilometri în care nu există praf cosmic.

Citeşte mai mult despre