Conform presei italiene, așa ceva nu s-a mai văzut în Italia de peste 20 de ani, de la sosirea în peninsulă a celuilalt Ronaldo, brazilianul, în vara anului 1997, când atacantul a lăsat Barcelona pentru Inter.

Acum, Cristiano Ronaldo nici măcar nu a apucat să pășească pe pământ italian, că deja magazinul oficial a rămas fără literele necesare imprimării tricourilor cu numele starului portughez.

Atacantul de 33 de ani este o mașinărie de marketing, o adevărată industrie și un jucător cu un apetit comercial foarte vast; atât de vast încât, dacă ar fi să se cumuleze numărul de urmăritori de pe rețelele de socializare ale tuturor conturilor oficiale ale lui Juventus (Twitter, Facebook și Instagram), tot ar mai rămâne o diferență de vreo 23 de milioane până la numărul fanilor pe care îi are Ronaldo doar pe contul personal de Twitter. De la momentul confirmării transferului, diversele platforme sociale ale lui Juventus au crescut cu peste un milion de urmăritori.

Acesta este motivul pentru care Juventus a făcut această mutare și în urma căreia speră să dea lovitura pe toate planurile. Iar unul dintre acestea este Champions League, acolo unde torinezii sunt "disperați" să obțină al treilea lor trofeu din istorie. Rămâne de văzut dacă visul va putea fi realizat, însă un singur lucru e cert: Juve va câștiga o expunere așa cum n-a mai avut vreodată.

"Într-o eră în care fanii tind să susțină mai degrabă un jucător decât o echipă, semnarea lui Ronaldo pare să devină capodopera carierei lui Beppe Marotta", este caracterizarea făcută de publicația Football- italia.

Niciun alt jucător contemporan, cu excepția lui Messi, nu ar putea urni munții, așa cum o face starul portughez. Sosirea sa în Serie A are potențialul de a deveni "o schimbare seismică de jocuri" nu doar pentru Juve, ci și pentru campionatul Italiei în ansamblu.

De la venirea brazilianului Ronaldo în 1997, prin Serie A s-au perindat o mulțime de staruri, foști câștigători ai Balonului de Aur și a numeroase distincții, printre care Zinedine Zidane, Pavel Nedved, Andriy Shevchenko sau Kaka, însă niciodată efectul nu a fost atât de imediat ca "efectul Cristiano Ronaldo".

Până și sponsorii campionatului italian s-au văzut puși în fața nevoii de a face oferte mai mari pentru Liga Italiană, după ce aceasta actuală e catalogată drept una de neacceptat. Astfel, un campionat care a început să-și piardă din strălucire în urmă cu 15 ani, acum începe să crească brusc.

Totuși, un alt aspect este unul pe care fanii nu îl apreciază deloc. Prețul biletelor pentru meciurile de acasă s-a dublat, ceea ce a stârnit furia suporterilor. Dacă până acum, în peluză prețul era de 300 de euro, acum suma a ajuns la 600 de euro. Este, de departe, cel mai mare preț pe care l-a stabilit o echipă din Serie A. Cu toate acestea, fanii se înghesuie să pună mâna pe bilete și abonamente doar pentru a-l vedea la lucru pe starul portughez.

Vestea venirii lui Ronaldo a avut un efect incredibil asupra bursei, iar acțiunile lui Juventus au explodat, înainte ca măcar jucătorul să semneze. Conform Calcio e Finanza, Juventus a castigat 160 de milioane de euro, iar capitalul clubului a crescut de la 665 milioane la 825 milioane. Juventus e cotată acum la 730 de milioane de euro, iar acţiunile la bursă au crescut cu 16% în 30 de minute, de când era evident că mutarea e ca şi făcută.

Cristiano Ronaldo are în palmares 5 Ligi ale Campionilor, dintre care 4 obținute cu Real Madrid. Totodată, portughezul este cel mai bun marcator din istoria competiției, cu 105 goluri. Din 2009, când Ronaldo a ajuns la Madrid, și până în prezent, Juventus a marcat 93 de goluri în cea mai importantă competiție inter-cluburi din lume.