VIDEO

Jurnal TV, obligat să dezmintă adevărul

Jurnal TV, obligat să dezmintă adevărul
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 14.09.2017 20:32
Curtea Supremă de Justiţie a menţinut decizia primei instanţe care a obligat postul Jurnal TV să publice dezminţiri şi scuze cu privire la difuzarea mai multor informaţii despre preşedintele Parlamentului, la solicitarea lui Andrian Candu. Este vorba despre o serie de tranzacţii dubioase la care Candu a participat împreună cu naşul său de cununie, şeful PD, Vladimir Plahotniuc. CSJ a respins recursul înaintat de către avocatul postului nostru de televiziune şi consideră că nu ne-au fost încălcate drepturile. Asta în pofida multiplelor abateri semnalate de către Dumitru Pavel. Apărătorul nostru spune că se va adresa la CEDO.

Decizia a fost luată de un complet format din judecătorii Dumitru Mardari, Valentina Clevadî şi Galina Stratulat. Ultimele două au fost vizate anterior în mai multe cazuri scandaloase despre care a scris presa, inclusiv Jurnal TV. Iar judecătoarea Clevadî a depus cerere de demisie din sistem, demersul ei urmând să fie examinat de Parlament. Examinarea recursului postului nostru de televiziune a avut loc în lipsa părţilor. Avocatul Jurnal TV afirmă că această hotărâre a Curţii Supreme de Justiţie a legalizat ilegalităţile comise încă de prima instanţă.

Ilegalităţile au pornit încă de la prima instanţă, în persoana judecătoarei Ecaterina Palanciuc din cadrul fostei Judecătorii a sectorului Centru, susţine Dumitru Pavel. Într-o singură şedinţă, Palanciuc a examinat cererea lui Andrian Candu şi a admis integral pretenţiile acestuia. Avocatul Jurnal TV susţine că nu a fost citat pentru a participa la proces, iar despre decizie a fost înştiinţat după expirarea termenului în care putea ataca hotărârea. Mai mult. Dumitru Pavel susţine că a fost folosită o probă falsă de către instanţă, şi anume telefonograma prin care, chipurile, ar fi fost citat.

Avocatul postului nostru de televiziune a adăugat că Ecaterina Palanciuc nu avea dreptul să examineze acest dosar luând în considerare faptul că a fost vizată în cadrul mai multor materiale critice la Jurnal TV. Dumitru Pavel mai spune că hotărârea Ecaterinei Palanciuc a fost tăinuită, iar când a încercat să o atace la Curtea de Apel Chişinău, nu a avut succes. A existat însă o opinie separată a judecătoarei Domnica Manole, care între timp, a fost demisă din sistem.

Iar menţinerea şi de către Curtea Supremă de Justiţie a hotărârii primei instanţe nu reprezintă nimic altceva decât un atac asupra libertăţii de exprimare.

Am încercat să obţinem un comentariu din partea judecătoarei Ecaterina Palanciuc la acuzaţiile aduse, însă Palanciuc nu a răspuns la telefon. Nici şeful Legislativului nu a fost de găsit, el fiind într-o deplasare în Turcia.

Andrian Candu a acţionat în judecată postul nostru de televiziune după ce în cadrul unei emisiuni liderul Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, a declarat că în Olanda a fost intentat un proces, iar magistraţii de acolo au aplicat sechestre pe mai multe mijloace financiare care aparţineau companiei „OTIV-Prime Holding”, controlată de Vladimir Plahotniuc. În dosar figurează şi Andrian Candu ca pârât. În baza acestor declaraţii, postul nostru de televiziune a realizat şi difuzat mai multe ştiri. Candu pretinde că nu este implicat în dosar, că nu a participat la nicio tranzacţie, iar numele lui nu trebuia să apară la Jurnal TV.

De menţionat că pe site-ul Moldnews.md au fost plasate documente din decembrie 2011 care atestă vânzarea unor acţiuni Victoriabank. În calitate de vânzător figurează „OTIV Prime Holding B.V.”, reprezentată pe atunci de actualul preşedinte al Parlamentului, finul de cununie al oligarhului Vladimir Plahotniuc, Andrian Candu.

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI