​Dosarul Candu versus Jurnal TV, examinat din nou

​Dosarul Candu versus Jurnal TV, examinat din nou
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 18.12.2017 21:02
La Judecătoria Chişinău a început examinarea în fond a cauzei Andrian Candu versus Jurnal TV. Se întâmplă în dosarul în care avocatul postului nostru de televiziune a contestat încheierea executorului judecătoresc, care nu a fost mulţumit de felul în care a fost îndeplinită hotărârea privind scuzele publice la adresa şefului Parlamentului. 

La fel ca la şedinţa precedentă, avocatul pârâtului a solicitat amânarea. De această dată, a cerut timp să studieze materialele video prezentate de către avocatul Jurnal TV. Asta deşi aceste dovezi i-au fost trimise pe adresa de e-mail de către apărătorul postului nostru încă după şedinţa trecută. Acum, însă, apărătorul lui Candu susţine că nu le-ar fi recepţionat, deoarece poşta electronică ar fi inactivă.

De cealaltă parte, avocatul Jurnal TV susţine că anume această adresă de lucru este indicată în mandat.

În aceste condiţii, instanţa a dispus anexarea la dosar a materialelor prezentate de avocatul postului nostru de televiziune.

După deliberare, avocatul lui Candu şi-a menţinut poziţia privind amânarea şedinţei, solicitare pe care apărătorul Jurnal TV o consideră abuzivă.

Prin urmare, judecătorul a dat citire unei noi încheieri prin care a trecut la examinarea în fond a cauzei. Cât despre vizualizarea probelor aduse de avocatul Dumitru Pavel, judecătorul a spus că vor fi urmărite la şedinţa următoare. 

Următoarea şedinţă va avea loc vineri. Între timp, Jurnal TV a atacat la CEDO hotărârile judecătoreşti care au obligat postul să publice dezminţiri şi scuze cu privire la difuzarea mai multor informaţii despre preşedintele Parlamentului, la solicitarea acestuia. Este vorba despre o serie de tranzacţii dubioase la care Candu a participat împreună cu naşul său de cununie, şeful PD, Vladimir Plahotniuc. Asta în pofida multiplelor abateri semnalate de către Dumitru Pavel, care spune că o asemenea decizie nu reprezintă nimic altceva decât un atac asupra libertăţii de exprimare. 

Amintim că Andrian Candu a acţionat în judecată Jurnal TV după ce în cadrul unei emisiuni liderul Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, a declarat că în Olanda a fost intentat un proces, iar magistraţii de acolo au aplicat sechestre pe mai multe mijloace financiare care aparţineau companiei „OTIV-Prime Holding”, controlată de Plahotniuc. În dosar figurează şi Candu ca pârât. În baza acestor declaraţii, postul nostru de televiziune a realizat mai multe ştiri. Şeful legislativului pretinde că nu a participat la nicio tranzacţie, iar numele lui nu trebuia să apară la Jurnal TV. 

 

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI