VIDEO

După ce Jurnal TV a fost obligat să publice dezminţiri privind mai multe informaţii despre Candu, executorul judecătoresc solicită acelaşi lucru

După ce Jurnal TV a fost obligat să publice dezminţiri privind mai multe informaţii despre Candu, executorul judecătoresc solicită acelaşi lucru
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 21.11.2017 20:07
Punct şi de la capăt în cazul Andrian Candu versus Jurnal TV. După ce postul nostru de televiziune a fost obligat de CSJ să publice dezminţiri şi scuze cu privire la difuzarea mai multor informaţii despre preşedintele Parlamentului, acum este cerut din nou acelaşi lucru. Executorul judecătoresc nu a fost mulţumit de felul în care Jurnal TV a îndeplinit hotărârea şi solicită scuze repetate. Avocatul nostru a contestat însă încheierea, iar prima şedinţă în acest dosar a fost amânată. 

Avocatul Jurnal TV Dumitru Pavel afirmă că decizia a fost îndeplinită întocmai şi nu înţelege de ce executorul judecătoresc ar avea pretenţii.

„A fost executată pe parcursul emisiunilor postului Jurnal TV, e publicată dezminţirea indicată de instanţă doar că după finisarea procedurii de executare în loc să emită încheierea de încetare a procedurii de executare pe motivul executării acesteia, executorul judecătoresc a înaintat o nouă încheiere prin care ne obligă repetat să executăm invocând nişte pretexte că nu i-a plăcut lui sau domnului Candu cum noi am executat acea hotărâre contrar faptului că altceva decât a fost prezentat în hotărârea instanţei noi nu am făcut şi nu am dat pe post”, a afirmat avocatul Jurnal TV, Dumitru Pavel.

Astfel, Dumitru Pavel a contestat hotărârea, pe care o consideră ilegală. Astfel, cauza a ajuns pe masa lui Ciprian Valah de la Judecătoria Chişinău, sediul Buiucani. Executorul nu s-a prezentat la prima şedinţă din motive necunoscute. Iar avocatul lui Andrian Candu, Iurie Mihalache, de la biroul de avocaţi "Avornic şi partenerii", a declarat că nu a primit cererea de chemare în judecată şi că are nevoie de timp pentru a se documenta. Astfel, judecătorul Ciprian Valah a amânat examinarea.

„Dezminţirea care a fost publicată de postul Jurnal TV de fapt combate şi vine în contradicţie cu plângerea penală depusă de Veaceslav Platon şi de conţinutul ordonanţei de pornire a urmăririi penale pe faptele comise de persoanele deplânse în acea cerere, ceea ce demonstrează că atunci când au fost făcute afirmaţiile în anul 2014 vizavi de implicarea domnului Candu la tranzacţionarea acelor acţiuni este perfect legat cu plângerea penală depusă de Platon şi rezidă din cererea de chemare de judecată depusă de oamenii de afaceri Viorel şi Victor Ţopa din Olanda. Prin urmare, după cum am menţionat şi anterior, noi am fost nevoiţi să publicăm dezminţirea adevărului, ceea ce este contrar logicii, dar legal în Republica Moldova”, a declarat avocatul Jurnal TV, Dumitru Pavel.

Menţionăm că postul nostru a intrat în posesia ordonanţei de începere a urmării penale "in rem", adică pe fapte, emisă în luna aprilie a acestui an de către DIICOT Bucureşti, în care şeful PD, Vladimir Plahotniuc, este vizat pentru constituirea unui grup infracţional, şantaj, înşelăciune şi spălare de bani. Totul în baza unei plângeri a lui Veaceslav Platon, ce se referă şi la Andrian Candu, şi în care sunt menţionate exact aceleaşi informaţii pe care le-a difuzat Jurnal TV.

„Această urmărire penală este pornită nu pe persoană. Pe fapt, fiindcă aici figurează mai multe persoane. Una dintre acestea este şi Andrian Candu - finul. Finul, care ştiţi bine că anume pentru ce se spune şi în această plângere penală, ne-a acţionat pe noi în judecată şi instanţele lui Plahotniuc i-au dat câştig de cauză şi ne-au obligat pe noi să ne cerem scuze de la el. Tipul care a semnat toate aceste documente”, a menţionat directorul Jurnal TV, Val Butnaru.

Ofiţerul de presă al PD a calificat denunţul drept o calomnie. Următoarea şedinţă în acest caz va avea loc în decembrie. Între timp, Jurnal TV a atacat la CEDO hotărârile judecătoreşti care au obligat postul nostru să publice dezminţiri şi scuze cu privire la difuzarea mai multor informaţii despre preşedintele Parlamentului, la solicitarea acestuia. Este vorba despre o serie de tranzacţii dubioase la care Andrian Candu a participat împreună cu naşul său de cununie, şeful PD, Vladimir Plahotniuc. Asta în pofida multiplelor abateri semnalate de către Dumitru Pavel, care spune că o asemenea decizie nu reprezintă nimic altceva decât un atac asupra libertăţii de exprimare.

Amintim că Andrian Candu a acţionat în judecată postul nostru de televiziune după ce în cadrul unei emisiuni liderul Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, a declarat că în Olanda a fost intentat un proces, iar magistraţii de acolo au aplicat sechestre pe mai multe mijloace financiare care aparţineau companiei „OTIV-Prime Holding”, controlată de Plahotniuc. În dosar figurează şi Andrian Candu ca pârât. În baza acestor declaraţii, postul nostru de televiziune a realizat şi difuzat mai multe ştiri. Candu pretinde că nu este implicat în dosar, că nu a participat la nicio tranzacţie, iar numele lui nu trebuia să apară la Jurnal TV. 

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI