Cercetătorii au studiat o populaţie de Trinidadian guppy, peşti mici originari din America de Sud, care au suportat cu bine viaţa în acvariu, şi au observat că fiecare exemplar a răspuns în propriul său mod la stres, chiar dacă fuseseră confruntaţi cu situaţii diferite.

Atunci când sunt plasaţi într-un mediu nefamiliar, guppy adoptă strategii diferite pentru a face faţă acestei situaţii stresante — mulţi încearcă să se ascundă, alţii încearcă să scape, alţii explorează cu atenţie locurile şi aşa mai departe, după cum a explicat Tom Houslay de la Centrul pentru Ecologie şi Conservare al universităţii din sud-vestul Marii Britanii.

Experimentul a fost efectuat în mod repetat şi de fiecare dată fiecare exemplar de guppy şi-a păstrat propriul său tip de comportament, se subliniază în studiul publicat în revista ''Functional Ecology''.

În faza următoare a cercetării oamenii de ştiinţă vor încerca să determine contribuţia genetică şi de mediu la aceste comportamente pentru mai buna înţelegere a procesului evolutiv şi pentru a afla dacă diferite strategii comportamentale se menţin când specia evoluează, după cum a explicat profesorul Alastair Wilson. ''Dorim să cunoaştem modul în care personalitatea are legătură cu alte faţete ale vieţii şi până la ce punct acest lucru este determinat de influenţele genetice — mai degrabă decât cele de mediu'', a spus acesta, conform Phys.org. ''Scopul este acumularea de cunoştinţe cu privire la procesele de evoluţie, a modului în care strategiile comportamentale s-ar putea menţine pe măsură ce speciile evoluează'', a adăugat Wilson.