NASA a publicat o nouă imagine: Dune de nisip acoperite de zăpadă pe Marte

Sursa: www.agerpres.ro Foto: nasa.gov 29.08.2017 11:49
Această fotografie de la suprafaţa planetei Marte, în care se văd dune de nisip acoperite de zăpadă, a fost realizată la 21 mai 2017 cu camera HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) din dotarea sondei orbitale Mars Reconnaissance Orbiter, aparţinând NASA.

În momentul realizării fotografiei era primăvară în emisfera nordică a Planetei Roşii. În timpul iernii marţiene, dunele de nisip au fost complet acoperite de zăpadă şi gheaţă. Spre deosebire de Pământ, zăpada şi gheaţa de pe Marte este formată din dioxid de carbon şi nu din apă, fiind denumită şi "gheaţă uscată".

Atunci când razele Soarelui încep să încălzească timid suprafaţa marţiană, în cursul primăverii, gheaţa de pe suprafaţa netedă a dunelor se sparge, iar dioxidul de carbon care se eliberează împinge nisip şi praf mai întunecat la culoare spre suprafaţa dunelor, producând nişte frumoase "desene" vizibile de pe orbită. Pe partea mai puţin netedă, dintre dune, gheaţa uscată rezistă mai mult timp, fiind umbrită de marginile dunelor.

MRO a costat 720 de milioane de dolari a fost lansată la 12 august 2005, ajungând pe orbita marţiană la 10 martie 2006.

Ştiri similare