FOTO

Cercetătorii au descoperit şapte exemplare de flori, în formă fosilizată, datând de acum 100 de milioane de ani

Sursa: www.agerpres.ro Foto: jurnal.md 17.08.2017 09:02
Doi cercetători americani susţin, într-un studiu, descoperirea a şapte exemplare de flori, în formă fosilizată, datând de acum 100 de milioane de ani, informează marţi Xinhua.

George Poinar Jr, profesor emerit la Facultatea de Ştiinţe a Universităţii Oregon, împreună cu Kenton Chambers, profesor emerit la Facultatea de Ştiinţe Agricole a aceleiaşi universităţi, au identificat florile ca provenind de la o nouă specie de copaci.

În studiul publicat în revista ştiinţifică Paleodiversity, cei doi cercetători au denumit descoperirea "Tropidogyne pentaptera" deoarece floarea are cinci petale late ("penta" înseamnă "cinci" în greacă, iar ''pteron'' semnifică ''aripă''). Florile măsoară între 3,4 şi 5 milimetri în diametru, fiind necesar un microscop pentru studierea lor.Pentru că florile au fost conservate foarte bine în chihlimbar birmanez, Poinar crede că "Tropidogyne pentaptera" a fost probabil un copac din pădurea tropicală.

"Forma şi nervurile lor seamănă cu cele din genul Ceratopetalum care trăieşte în Australia şi Papua Noua Guinee", a spus acesta, într-un comunicat de presă dat publicităţii marţi.

Poinar crede că relaţia de înrudire dintre Tropidogyne datând din Cretacicul mijlociu, descoperită în Myanmar, care se numea înainte Burma, şi genul Ceratopetalum din Australia, la peste 6.400 de kilometri, peste ocean, poate fi explicată prin istoria geologică a regiunii.

"Probabil zăcământul de chihlimbar din Myanmar făcea parte din India, care s-a desprins din supercontinentul Gondwanaland şi a început să se deplaseze spre sudul Asiei", a precizat acesta. "Malaezia şi Burma, s-au format în timpul Paleozoicului sau Mezozoicului printr-o desprindere de teren care a început să se deplaseze spre nord, odată cu aluviunile continentale."

Ştiri similare