Astrul are probabil cea mai mică dimensiune pe care o poate avea o stea, având exact masa necesară pentru a permite fuziunea nucleelor de hidrogen în heliu.

"Dacă această stea ar fi avut o masă fie şi puţin mai mică, reacţia de fuziune a hidrogenului în miezul său nu ar fi putut fi susţinută, iar steaua s-ar fi transformat într-o pitică brună", a declarat Alexander Boetticher, principalul autor al studiului şi masterand la laboratorul Cavendish şi la Institutul de astronomie din Cambridge.

Steaua recent măsurată are o masă comparabilă cu cea estimată în prezent pentru Trappist-1, o pitică ultra-rece a cărei descoperire a fost anunţată de oamenii de ştiinţă în februarie. Trappist-1 este înconjurată de şapte planete de mărimea pământului cu o climă temperată.

"Cele mai mici stele asigură condiţii optime pentru descoperirea unor planete ca Pământul şi pentru explorarea atmosferelor lor de la distanţă", a declarat coautorul Amaury Triaud, cercetător senior la Institutul de astronomie din Cambridge. "Totuşi, înainte de a putea studia planetele, trebuie neapărat să le înţelegem stelele", a adăugat el.