Astronomii au descoperit cea mai mică stea măsurată vreodată

Sursa: www.agerpres.ro Foto: sciencedaily.com 13.07.2017 13:34
Astronomii au identificat cea mai mică stea măsurată vreodată, care este cu puţin mai mare decât Saturn, potrivit unui studiu dat publicităţii miercuri de Universitatea din Cambridge, relatează Xinhua.

Steaua, aflată la şase sute de ani lumină distanţă, a fost descoperită de o echipă de astronomi de la Universitatea din Cambridge. Numită EBLM J0555-57Ab, aceasta face parte dintr-un sistem binar şi a fost identificată când a trecut prin faţa perechii sale mult mai mari, o metodă care este de obicei folosită pentru a descoperi planete, nu stele.

Astrul are probabil cea mai mică dimensiune pe care o poate avea o stea, având exact masa necesară pentru a permite fuziunea nucleelor de hidrogen în heliu.

"Dacă această stea ar fi avut o masă fie şi puţin mai mică, reacţia de fuziune a hidrogenului în miezul său nu ar fi putut fi susţinută, iar steaua s-ar fi transformat într-o pitică brună", a declarat Alexander Boetticher, principalul autor al studiului şi masterand la laboratorul Cavendish şi la Institutul de astronomie din Cambridge.

Steaua recent măsurată are o masă comparabilă cu cea estimată în prezent pentru Trappist-1, o pitică ultra-rece a cărei descoperire a fost anunţată de oamenii de ştiinţă în februarie. Trappist-1 este înconjurată de şapte planete de mărimea pământului cu o climă temperată.

"Cele mai mici stele asigură condiţii optime pentru descoperirea unor planete ca Pământul şi pentru explorarea atmosferelor lor de la distanţă", a declarat coautorul Amaury Triaud, cercetător senior la Institutul de astronomie din Cambridge. "Totuşi, înainte de a putea studia planetele, trebuie neapărat să le înţelegem stelele", a adăugat el.

Ştiri similare