Un sit uriaş cu fosile de dinozauri a fost descoperit în sud-vestul Chinei // FOTO

Sursa: jurnal.md/Agerpres Foto: descopera.ro 29.06.2017 13:28
Paleontologii chinezi au descoperit un sit uriaş cu fosile de dinozauri în apropiere de Chongqing, un oraş din sud-vestul Chinei, au anunţat autorităţile locale, citate de Xinhua.

Peste 5.000 de fosile au fost excavate dintr-un "zid cu fosile" din Puan, un district din regiunea Yunyang, începând din octombrie 2016, la un an după ce situl a fost descoperit de un fermier local.

Se estimează că un număr foarte mare de fosile de dinozauri sunt îngropate la o adâncime de cel puţin 20 de metri.

Ele aparţin unor animale care au făcut parte din cel puţin cinci familii de dinozauri, precum ornithopode, sauropode şi stegosauri, şi datează din jurasic, potrivit cercetătorului Xu Xing de la Institutul de Palontologie a Vertebratelor şi Paleoantropologie din cadrul Academiei Chineze pentru Ştiinţe.

Multe dintre fosilele din Puan datează din jurasicul mijlociu, iar fosilele de dinozauri din acea eră sunt destul de puţine pe plan mondial, a precizat profesorul chinez.

De asemenea, acelaşi cercetător afirmă că "zidul cu fosile" din jurasic descoperit în Puan este cel mai mare din lume.

Guvernul din Chongqing a alocat peste 17 milioane de yuani (2,5 milioane de dolari) pentru protejarea sitului şi desfăşurarea unor săpături paleontologice în acea zonă.

Ştiri similare