Deşi influenţa acestor gene asupra inteligenţei este minimă, un număr mare de factori influenţează IQ-ul uman, informează Science Alert.

Realizat de către Danielle Posthuma, din cadrul Universităţii UV din Amsterdam, studiul a combinat informaţiile din studiile genomice realizate asupra a 80.000 de adulţi şi copii din Europa. Astfel, au fost descoperite 52 de mutaţii ale genelor asociate indicelui de inteligenţă.

Cercetarea a fost realizată prin combinarea a două tipuri de analize genetice. Una a identificat în cadrul unui grup 22 de mutaţii genetice diferite. Şi o analiză secundară în care au fost descoperite 47 de gene, 17 dintre acestea descoperite şi în prima fază a analizelor.

În total, 40 de gene descoperite în ambele analize nu au fost asociate anterior inteligenţei.

Comparând genele identificate cu o bază de date deja cunoscută au fost identificate cele care jucau anterior un rol important în formarea sinapselor, ghidarea axonilor nervilor şi a diferenţelor neuronale.  Una dintre cele mai puternice corelaţii între genetică şi inteligenţă au fost mutaţiile descoperite în gena FOXO3.

FOXO3 face parte dintr-o reţea ce declanşează distrugerea celulelor ca rezultat al stresului chimic.

Cercetătorii au descoperit şi un număr impresionant de corelaţii între gene şi caracteristici ale masei corporale, schizofreniei şi Alzheimerului.