Au fost descoperite noi exoplanete cu ajutorul datelor furnizate de sonda Kepler

Sursa: www.agerpres.ro Foto: epa.com 07.04.2017 14:01
Voluntarii australieni care colaborează la analizarea datelor culese de sonda Kepler prin intermediul portalului Zooniverse au descoperit patru noi exoplanete ce orbitează în jurul unei stele din constelaţia Aquarius, relatează EFE.

Chris Lintott, cercetător principal la Zooniverse, un portal de ştiinţă dedicat voluntarilor civili, a informat în programul TV de specialitate australian Stargazing Live că cele patru noi exoplanete se află la distanţă de 600 ani lumină de Terra.

Expertul a eliminat posibilitatea ca noile planete să fie locuibile pentru oameni din cauza temperaturilor ridicate ca urmare a apropierii de soare.

"Sunt mult mai aproape de stea, decât planeta Mercur de Soare", a precizat Lintott.

Proiectul Expoplanet Explorers care examinează datele culese de sonda Kepler este condus de cercetătorul Ian Crossfield de la Universitatea California, din Santa Cruz (SUA) şi a fost demarat în urmă cu câteva zile de portalul Zooniverse, care primeşte la Canberra datele NASA.

NASA a lansat satelitul Kepler, în 2009, cu misiunea de a orbita în jurul Soarelui şi de a explora Universul în căutarea de alte sisteme solare, în principal cele similare Terrei.

Ştiri similare