NASA: Clusterul stelar Westerlund 1, surprins de telescopul Hubble

Sursa: www.agerpres.ro Foto: NASA 14.03.2017 19:11
Această frumoasă imagine obţinută prin intermediul telescopului Hubble, un proiect NASA/ESA, dezvăluie un super-cluster stelar tânăr, cunoscut sub numele de Westerlund 1, situat la doar 15.000 de ani lumină depărtare în vecinătatea Căii Lactee, galaxia ce găzduieşte sistemul nostru solar.

Stelele sunt clasificate în funcţie de tipul lor spectral, temperatura de suprafaţă şi luminozitate. În timp ce studiau şi clasificau stelele ce formează clusterul, astronomii au descoperit că Westerlund 1 găzduieşte o stea enormă. Iniţial numită Westerlund 1-26, această stea monstru este un supergigant roşu (deşi uneori este clasificată ca fiind o stea hipergigantă), cu o rază de peste 1.500 de ori mai mare decât a Soarelui nostru. Dacă Westerlund 1-26 ar fi plasată unde se află Soarele în sistemul nostru solar, aceasta s-ar extinde dincolo de orbita lui Jupiter.

Se crede că majoritatea stelelor din clusterul Westerlund 1 s-au format în timpul aceluiaşi proces, ceea ce înseamnă că au vârste şi compoziţii similare. Clusterul este relativ tânăr din punct de vedere astronomic: la aproximativ trei milioane de ani este un copil în comparaţie cu soarele nostru, care are o vechime de aproximativ 4,6 miliarde de ani.

Ştiri similare