NASA a dezvăluit cele mai detaliate fotografii asupra inelelor planetei Saturn

Sursa: jurnal.md Foto: nasa.gov 02.02.2017 17:26
Planeta Saturn are o particularitate aparte, frumuseţea inelelor sale, iar Agenţia Spaţială americană (NASA) a dezvăluit luni o serie de fotografii de foarte bună calitate, prin care oferă posibilitatea cercetătorilor să analizeze detaliile, scrie marţi într-un material portalul digitaltrends.com.
Imaginile sunt realizate de sonda Cassini, proiect lansat în 2004 de NASA, Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Italiană. Începând din noiembrie anul trecut, misiunea sondei Cassini este de a studia inelele planetei, misiune ce va continua până în luna aprilie a acestui an când sonda va fotografia zona aflată între planetă şi inele.

Potrivit celor de la NASA, aceste noi imagini oferă un nivel al detaliilor fotografiate de două ori mai mare, comparativ cu precedentele fotografii. Apropierea la care s-a aflat sonda în momentul realizării fotografiilor permite cercetătorilor să studieze fragmente mici de circa 480 de metri — de mărimea unei clădiri înalte de pe Terra.

Şefa echipei care coordonează misiunea de fotografiere a sondei Cassini se declară impresionată de imaginile trimise de sondă. ''Ca persoană care a planificat realizarea fotografiilor iniţiale de pe orbita stabilă a planetei — cele mai detaliate perspective ale noastre asupra inelelor din ultimii 13 ani — sunt surprinsă de cât de îmbunătăţite sunt detaliile acestei noi colecţii'', a declarat Carolyn Porco, de la Space Science Institute din Boulder, statul Colorado.

Ulterior, sonda Cassini va realiza fotografii pentru a oferi perspective din zona de interior, în timp ce va orbita între inele şi planeta Saturn. Sarcina finală a sondei, care implică călătoria între inele şi planetă pe parcursul a încă 22 de orbite, este aşteptată să înceapă la sfârşitul lunii aprilie în acest an, încheie portalul digitaltrends.com.

Ştiri similare