O echipă de cercetători din mai multe ţări au descoperit 60 de potenţiale plante, ceea ce înseamnă că în timpul misiunii numărul planetelor descoperite a ajuns la 114. În cele din urmă unele ar putea fi asemănătoare cu Pământul fiind capabile să susţină viaţa, notează independent.co.uk

Una dintre exoplanete, un „Pământ foarte fierbinte”, cu o suprafaţă stâncoasă, a fost descoperită în al patrulea sistem stelar din apropierea Pământului. Planeta, cunoscută cu numele de Gliese 411-b, ar putea sugera că toate stelele din apropierea Soarelui au planete care orbitează în jurul lor, iar una dintre ele ar putea avea aceleaşi condiţii precum Terra.

Rezultatele se bazează pe 61.000 de observaţii individuale a 1.600 de stele realizate pe o perioadă de 20 de ani de către astronomii din Statele Unite ale Americii. Observaţiile fac parte din Lick-Carnegie Exoplanet Survey, care a început în anul 1996.

„Aceste planete noi ne vor ajuta să înţelegem mai bine procesul de formare al sistemului planetar”, spune dr. Tuomi.