Noile măsuri vin după ce doar anul trecut Google era acuzat că a permis folosirea serviciilor sale pentru propagarea de informaţii false şi dezinformări, păcălind cititorii în a crede că au de-a face cu surse legitime de informare. Poate cel mai elocvent exemplu este cel al intruziunii site-urilor de propagandă ruseşti în campania electorală ce a precedat alegerile prezidenţiale din Statele Unite.

Probleme similare au fost semnalate şi în reţeaua Facebook, administratorii reţelei de socializare luând propriile măsuri gândite să împiedice propagarea de fake news.

Într-o declaraţie furnizată publicaţiei Bloomberg, un purtător de cuvânt Google a precizat că măsurile reprezintă o reacţie faţă de „un internet în continuă schimbare şi modul în care oamenii îşi obţin informaţiile din mediul online”, având drept scop o mai bună informare a acestora cu privire la originea şi nivelul de transparenţă al site-urilor vizitate.

Google precizează că noile reguli se aplică doar pentru site-uri şi publicaţii care încearcă să ascundă sau să mintă cu privire la ţara din care provin. Rămâne doar de văzut cât de eficient va fi Google în detectarea aşa ziselor site-uri de fake news, înainte ca materialele publicate de acestea să fie propagate ca ştiri legitime.