Măsura vine după ce Facebook a dezvăluit în luna octombrie cum reţeaua de socializare a fost transformată în platformă de propagandă prin plasarea a mai mult de 3000 mesaje cu tentă politică, vizibile în 30 de ţări ca şi bannere publicitare, scrie Go4it.

Potrivit CEO-ului Alphabet, sursa problemelor este în mare parte atribuită activităţi agenţiilor de ştiri Sputnik şi Russia Today, împotriva cărora gigantul american se angajează să implementeze noi sisteme de protecţie care stopeze campaniile de dezinformare.

Centrate pe amplificarea unui mesaj comun, articolele de tip Fake News ar trebui să poată fi detectate şi retrogradate sau blocate în mod automat, folosind algoritmii Google deja folosiţi pentru a determina importanţa la afişare a conţinutului publicat online.

Eric Schmidt dă însă asigurări că nu va îngrădi libertatea de exprimare blocând pur si simplu site-urile de ştiri considerate suspecte, preferând metoda mai puţin categorică a sistemului de rank-are a rezultatelor, ajustat pentru a ţine cont şi de „calitatea” materialelor distribuite online.