Apoi, s-au arătat dispuşi să dea poze sau materiale video personale ca modalitate de plată, devenind pionierii unei monede, dolarul informaţional. Prin intermediul acestui magazin, Kaspersky Lab urmăreşte să atragă atenţia asupra valorii reale a datelor şi face apel şi la alţi jucători să le sprijine eforturile, prin folosirea simbolului dolarului informaţional.

Experimentul făcut de Kaspersky Lab, cu un magazin temporar, unde datele personale sau dolarul informaţional (Data Dollar) reprezintă singura monedă acceptată, demonstrează valoarea pe care ar putea să o aibă în retail, pe viitor.

Având în vedere că volumul de date personale continuă să crească, utilizatorii ar putea ca, fără să ştie, să stea pe o mină de aur, care îşi păstrează valoarea - indiferent de localizarea geografică sau de influenţa altor rate de schimb. Lipsa de conştientizare a valorii reale a datelor lor este un obstacol major în a-i face pe oameni să înţeleagă de ce ar trebui să-şi protejeze datele, consideră Kaspersky Lab. Ei speră că dolarii informaţionali vor atrage atenţia asupra acestui fapt şi, astfel, vor face mediul online mai sigur pentru toată lumea.

Vedem dolarul informaţional ca o modalitate de a atrage atenţia asupra valorii datelor”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky Lab. „Deci, dacă un site oferă servicii gratuite, dar foloseşte datele utilizatorilor pentru a obţine bani, ar trebui să folosească simbolul Data Dollar, pentru a arăta că are loc, totuşi, o formă de schimb.

David Emm a adăugat: „Uităm uşor ce cantităţi vaste de date facem publice zilnic. Sentimentul de pierdere, dacă sunt luate împotriva voinţei noastre, este mult mai real atunci când cineva ne ia, fizic, telefonul şi decide ce date să folosească. Acest efect a fost interesant de explicat cu ajutorul magazinului Dolarul Informaţional: Data Dollar Store. Conform unui studiu global, chiar dacă 29% dintre utilizatorii din toată lumea au fost victimele unui atac cibernetic, 39% îşi lasă dispozitivele neprotejate  împotriva atacurilor.
 
Clienţii ar trebui să-şi preţuiască datele la fel de mult ca banii din portofele. Dacă au o valoare, oricare ar fi ea, pot fi folosite ca modalitate de schimb sau achiziţie. Nu vrem, însă, să rămânem fără nimic, dacă pierdem sau ne sunt furate datele – sau dacă datele pe care le dăm la schimb sunt folosite într-un mod rău intenţionat, aşa că protecţia este esenţială.