ESO a anunţat că a semnat un acord cu Breakthrough Starshot, o companie care îşi propune să lanseze mii de vehicule spaţiale de mici dimensiuni care să călătorească prin sistem şi să facă fotografii.

Starshot, care este sprijinită de miliardarul Yuri Milner şi fizicianul Stephen Hawking, va asigura fondurile ca vor permite ca telescopul cu raze infraroşii să fie adaptat pentru a detecta mai bine planetele puţin vizibile, a anunţat ESO luni într-un comunicat.

Adaptarea va avea ca efect reducerea luminii stelare care acoperă planetele relativ întunecate, ameliorând şansele de descoperire a acestora, precizează ESO.

Interesul pentru explorarea celui mai apropiat vecin al Soarelui a crescut după ce oamenii de ştiinţă au anunţat anul trecut că au descoperit dovezi privind existenţa unei planete de mărimea Pământului pe orbita Proxima Centauri, o pitică roşie din sistemul stelar Alpha Centauri, situată la circa 4,24 ani lumină de Soare.

Telescoapele mai mari care urma să fie construite după 2020 — precum Extremely Large Telescope al ESO, în prezent în construcţie în Chile — ar urma să le permită cercetătorilor să afle mai multe informaţii despre numărul şi natura exoplanetelor.

ESO este o organizaţie astronomică interguvernamentală susţinută de 16 ţări din Europa şi America de Sud şi găzduită de Chile.