Piaţa gadgeturilor purtabile continuă să fie una foarte profitabilă pentru producătorii de ceasuri şi brăţări inteligente. Foarte multe companii au lansat modele de smartwatch-uri în ultimul an, dar conform celor de la Kantar Worldpanel, dispozitivele gigantului din Cupertino par să aibă o poziţie privilegiată printre preferinţele internauţilor.

Trimestrial, cei de la Kantar publică un nou studiu pe marginea vânzărilor de dispozitive purtabile, iar cea mai recentă analiză tocmai a fost publicată cu câteva zile în urmă. În Statele Unite ale Americii, cu o cotă de piaţă de 33,5%, se poate spune că o persoană din trei care a investit într-un ceas inteligent în ultimii câţiva ani, s-a orientat către Apple Watch. Situaţia este destul de similară şi în Europa, chiar dacă ceasul celor de la Apple se rezumă la 31,8%.

În cele trei luni care s-au încheiat la finele lunii iulie 2016, 47% dintre portabilele comercializate în Statele Unite, au fost ceasuri inteligente, faţă de celelalte, care au fost brăţări. Întregul segment de piaţă este dominat de Apple. Astfel a sintetizat întreaga analiză Lauren Guenveur, directoare pe partea de analize consumatori în cadrul Kantar Worldpanel.

Marea problemă este că, trăgând linie, degeaba Apple Watch este cel mai popular ceas în piaţa de purtabile, în contextul în care acest segment de piaţă oricum nu e forte mare. În SUA, de exemplu, doar 15,2% dintre consumatori au făcut efortul să-şi cumpere un ceas sau o brăţară inteligentă. În Europa, numărul este şi mai mic, doar 8,1%. Ca urmare, potenţialul de creştere există, dar până nu vom vedea un ceas impresionant cu abilităţi utile şi o autonomie decentă, mai mare de 24 de ore, este greu de pronosticat cât va mai dura până vom vedea vânzări mai mari.