Din datele citate reiese faptul că din 48,5% trafic online realizat de roboţii virtuali, 29% sunt încadraţi la categoria „răi", iar 19,5% au fost declaraţi „buni".

„Roboţii buni" sunt folosiţi să colecteze informaţii pe care organizaţiile le folosesc pentru strategii de marketing sau îmbunătăţirea website-ului din punct de vedere tehnic, iar cei mai mulţi „roboţi răi", denumiţi de specialişti „imitatori", au menirea de a ocoli sistemele de securitate a website-urilor.

„Gândiţi-vă doar că un sfert din traficul website-urilor este generat de roboţi virtuali, care au ca singur scop distrugerea sistemelor de securitatea pentru furt de informaţii personale. Comiterea de infracţiuni cibernetice a devenit un fenomen răspândit peste tot pe planetă, iar acestea se produc de cele mai multe ori pe website-uri populare, deoarece operatorii roboţilor răi preferă să se axeze pe public numeros şi activ", este de părere psihologul Dan Ivănescu, preşedintele Asociaţiei Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieţii.

Pe de altă parte, în cazul fenomenului infracţiunilor virtuale, datele arată că acestea au crescut în acelaşi timp cu tendinţa oamenilor de a cumpăra online, iar numărul "imitatorilor" a crescut de la 19%, în 2012, la 24,5% în 2015, şi continuă să crească în anii următori. Studiul Imperva Incapsula a fost realizat pe un eşantion de 35.000 de website-uri.