Este foarte posibil să fi văzut în ultimele săptămâni detalii online despre un scandal în urma căruia utilizatorii de iPhone erau dezamăgiţi că telefoanele lor erau transformate în cărămizi. Aparent, foarte multe persoane care nu şi-au reparat smartphone-urile într-un service autorizat Apple, s-au trezit că, prin instalarea iOS 9.2.1 prin intermediul iTunes, se loveau de Error 53.

O căutare pe Google releva faptul că ar fi vorba de o problemă hardware, dar o soluţie nu exista. Mai mult decât atât, dacă cineva ar fi mers cu iPhone-ul său în această stare la un service Apple, oficialii companiei refuzau să-l repare gratuit pentru că fusese în trecut desfăcut de un tehnician neautorizat.

La o analiză şi mai precisă, se pare că situaţia a avut legătură cu folosirea unui cablu neoriginal pentru conectarea butonului Home pe placa de bază.

Din fericire, totul e bine când se termină cu bine. Cei de la Apple tocmai au făcut publică o nouă varianta de iOS 9.2.1 ce poate fi instalată fără probleme pe toate iPhone-urile care nu au fost servisate în trecut de către gigantul din Cupertino.

Lansarea a fost însoţită de un comunicat de presă prin care Apple detaliază ce s-a întâmplat de fapt şi de ce aceasta este o soluţie permanentă.

„Dispozitivele unor clienţi afişează mesajul conectează la iTunes după încercarea instalării unui update de iOS sau a restaurării prin iTunes a unui terminal, atât pe Mac, cât şi pe PC. Acelaşi mesaj se reflecta într-un mesaj de eroare 53 în iTunes, eroare ce evidenţia faptul că aparatul a eşuat să treacă peste un text de securitate. Testul a fost menit să verifice dacă Touch ID funcţionează corect înainte ce aparatul să părăsească fabrica”.

„Apple a lansat un update de software ce permite clienţilor care au întâmpinat mesajul de eroare 53 să-şi restaureze cu succes dispozitivul folosind iTunes pe PC sau Mac. Ne cerem scuze pentru inconvenienţă”.