Scopul este de a constitui o bază de date comună care să conţină „amprentele digitale" ale mesajelor, fotografiilor sau filmelor de recrutare şi de propagandă retrase de pe platformele lor.

„Făcând schimb de informaţii între noi, vom putea folosi aceste amprente digitale pentru a identifica pe platformele noastre destinate publicului larg conţinut care ar putea fi catalogat drept terorist", se arată în mesaj.

Niciun mesaj considerat drept suspect nu va fi retras sau blocat în mod automat, fiecărei companii revenindu-i misiunea de a evalua mesajele în cauză şi de a lua deciziile independent. În comunicat se mai arată că baza de date comună va începe cu fotografiile şi filmele „flagrante" şi „cu conţinut extrem" care au fost retrase de pe platformele media.

Iniţiativa survine după ce SUA, Comisia Europeană şi mai multe guverne naţionale au lansat tot mai multe apeluri ca reţelele de socializare să îşi intensifice lupta împotriva propagandei jihadiste în mediul online.