NASA a publicat o nouă imagine: Peisajul de iarnă cosmică al regiunii NGC 6357, aflată la 5.500 de ani lumină de Pământ

Sursa: www.agerpres.ro Foto: nasa.gov 27.12.2016 21:31
Deşi în spaţiu nu există anotimpuri, această panoramă cosmică te face să te gândeşti la un peisaj de iarnă îngheţat. Este vorba, de fapt, despre o regiune numită NGC 6357 în care radiaţia de la stele tinere, foarte fierbinţi, scoate în evidenţă gazul mai rece din norul care le înconjoară.

Această imagine compozită conţine date obţinute cu raze X de Observatorul Chandra X-ray Observatory al NASA şi telescopul ROSAT (violet), date obţinute cu raze infraroşii de telescopul spaţial Spitzer al NASA (portocaliu) şi date optice ce provin din programul SuperCosmos Sky Survey (albastru) al Telescopului cu infraroşii al Marii Britanii.

Localizat în galaxia noastră la circa 5.500 de ani lumină de Pământ, NGC 6357 este de fapt "roi de roiuri", care conţine cel puţin trei roiuri cu stele tinere, dintre care unele masive, foarte fierbinţi şi strălucitoare. Razele X emise de Observatorul Chandra şi de la ROSAT dezvăluie sute de puncte sursă, care sunt stelele tinere din regiunea NGC 6357. De asemenea, există bule sau cavităţi care au fost create de radiaţie şi materia degajată de stelele masive şi de supernove.

Astronomii numesc NGC 6357 şi alte zone de tipul ei regiuni "HII". O regiune de acest tip este creată când radiaţia de la stele tinere neutralizează electronii din atomii de hidrogen neutri din gazul din jur pentru a forma nori de hidrogen ionizat, care este desemnat ştiinţific cu denumirea "HII".

Cercetătorii folosesc Observatorul Chandra pentru a studia NGC 6357 şi alte regiuni similare pentru că stelele tinere strălucesc în raze X. De asemenea, razele X pot penetra vălul de gaz şi de praf care înconjoară aceste stele tinere, permiţându-le astronomilor să obţină detalii pe care altfel nu le-ar depista.

Ştiri similare