Podul, care va fi finalizat până în 2017, este ideea MX3D, un start-up cu sediul în capitala olandeză. Acesta va fi construit în întregime de roboţi, care pot „imprima” obiecte metalice complexe în aer. Roboţii autonomi sunt un fel de sudori mecanici, înarmaţi cu torţe care topesc strat peste strat de oţel, pentru a forma un obiect solid, a declarat Tim Geurtjens, co-fondator şi director de tehnologie al MX3D.

E prima dată când Geurtjens si colegii săi proiectează şi construiesc un pod folosind această tehnologie de imprimare. Până în prezent, compania a folosit roboţii, în principal, pentru a construi sculpturi şi piese gigantice de mobilier. Proiectul podului, colaborare între start-up, mai multe companii mari şi Consiliul Local din Amsterdam – este o şansă pentru MX3D să demonstreze că versiunea sa de imprimare 3D este deosebit de utilă pentru a face tot felul de lucruri în lumea reală, scrie Live Science.

Spre deosebire de majoritatea imprimantelor 3D, care pot crea materiale doar din trei direcţii diferite (înainte şi înapoi, de la stânga la dreapta, în sus şi în jos), roboţii MX3D pot imprima în toate direcţiile. Această abilitate reprezintă o parte din ceea ce face tehnologia MX3D revoluţionară, declară Maurice Conti, director de inovaţie strategică la Autodesk.

Autodesk este compania de software cu sediul în California, care a creat AutoCAD, un software de proiectare asistata de calculator, care ajută arhitecţi şi ingineri să modeleze obiecte din lumea reală din domeniul digital. Compania a lucrat îndeaproape cu MX3D pentru a dezvolta software-ul care permite oamenilor să comunice cu mai mult succes cu roboţii de imprimare 3D.

„Unul dintre motivele pentru care eu sunt atât de încântat de acest proiect este faptul că va fi o mare demonstraţie a modului în care imprimarea 3D poate fi aplicată în lumea reală”, a declarat Conti, care a remarcat că, prin ceea ce face MX3D, sunt dărâmate trei dintre cele mai mari bariere care au împiedicat imprimarea 3D să devină folosită ca procedeu de fabricare pe scară largă: dimensiuni, viteză şi cost.

Pentru a construi podul de-a lungul canalului Oudezijds Achterburgwal în Amsterdam, roboţii se vor deplasa pe o pistă specială, printând o parte din pod şi continuând pe acea pistă peste secţiunea nou creată. Pentru că străzile din Amsterdam sunt foarte înguste şi aglomerate, printarea podului se va face într-un depozit imens din partea de nord a oraşului, anunţă Geurtjens.

Acesta nu a menţionat costul podului, dar a menţionat că metoda de printare folosită de MX3D este mai ieftină decât alternativa SLM, proces de printare 3D dezvoltat în 1990 prin care părţi mici de metal sunt topite.

Geurtjens declară: „Dacă aveţi nevoie de piese de calitate, de o mare precizie, SLM este tehnica potrivită. Dar dacă vreţi ceva mare şi la un preţ accesibil, această tehnică nu este o opţiune”.