Ambarcaţiunea aparţine companiei de căutări subacvatice Ocean Infinity din Statele Unite, care a fost angajată de guvernul malaezian pentru a căuta rămăşiţele aeronavei MH370, prăbuşită în 2014, unul dintre cele mai mari mistere aviatice din istorie.

Nava „Seabed Constructor”, închiriată de la o companie norvegiană, va ajunge în Perth pe 7 februarie, relatează The Guardian.  

Pe 8 martie 2014, 239 de pasageri aflaţi la bordul unui Boeing 777 au dispărut fără urmă în timpul unei călătorii între Kuala Lumpur şi Beijing. În ciuda celei mai scumpe căutări subacvatice din istorie, locaţia prăbuşirii avionului rămâne încă o enigmă.

La începutul lunii octombrie 2017, biroul australian pentru Siguranţa Transporturilor (ATSB) a prezentat marţi concluziile raportului final despre tragedia aviatică.

Raportul abundă în detalii semnificative legat de misiunea de căutare, însă nu aduce aspecte concludente în privinţa locului unde s-ar afla epava aeronavei.

În ianuarie, după 1.046 de zile de căutări, ancheta a fost suspendată, provocând furie printre rudele îndoliate ale pasagerilor.

Suspendarea a survenit în urma unei operaţiuni subacvatice nereuşite la 2.800 de kilometri distanţă în largul coastei Australiei de Vest. În timpul operaţiunii, a fost folosit un detector sonic de 160 de milioane de dolari. Chiar dacă nu au fost găsite noi dovezi privind locaţia avionului, misiunea subacvatică a ajutat, totuşi, la eliminarea unei mari porţiuni din ocean în privinţa locurilor cu „probabilitate ridicată” în care s-ar fi prăbuşit aeronava.

Acest lucru, subliniază ATSB, înseamnă că înţelegerea zonei de prăbuşire „este mai bună decât a fost vreodată”.

În urma căutărilor, o reanaliză a imaginilor din satelit a restrâns zona în care s-ar putea afla epava la o suprafaţă mai mică de 25.000 de kilometri pătraţi, se mai arată în raportul ATSB.

Tot în octombrie, cealaltă agenţie guvernamentală australiană care se ocupă de căutarea zborului MH370, Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization, a dat publicităţii un raport separat. Raportul subliniază că ipoteza legată de intervalul de timp în care aeronava companie Malaysia Airlines a dispărut – între martie şi aprilie 2014 – rămâne relevantă, dar nu oferă nicio perspectivă legată de locaţie.

În august, autorităţile australiene au făcut publice mai multe imagini surprinse din satelit, care arată 12 obiecte care plutesc în apropiere de locul în care se crede că s-a prăbuşit avionul Malaysia Airlines MH370.

Fotografiile au fost făcute la 2 săptămâni de la dispariţia zborului, pe 8 martie 2014. Imaginile au fost analizate de ATSB. Cercetătorii au folosit imaginile pentru a determina o nouă zonă de căutare a avionului dispărut, o suprafaţă de 5.000 de kilometri pătraţi, la nord de zona în care au avut lo căutările iniţiale.

Până acum, singurul indiciu despre soarta avionului este o bucată de metal, care a fost adusă de valuri pe insula Reunion, la peste 3.700 de kilometri de locul în care aveau loc căutările. Investigatorii francezi au confirmat că bucata de metal a făcut parte din avionul Malaysia Airlines.