Ducati este deţinut de Audi, marca de lux din cadrul grupului Volkswagen, care are unele divergenţe cu firma mamă privind strategia grupului. În plus, o decizie privind vânzarea Ducati trebuie aprobată de Consiliul de supervizare de la Volkswagen, în cadrul căruia jumătate din cele 20 de locuri sunt ocupate de reprezentanţii sindicali, care s-au opus vehement acestei vânzări, indiferent de preţ.

Potrivit surselor citate de Reuters, Volkswagen i-a informat pe cei cinci ofertanţi potenţiali să nu facă oferte angajante pentru producătorul italian de motociclete, pe care l-a scos la vânzare în luna aprilie a acestui an, în ideea de a strânge fondurile necesare cu care să poată realiza o schimbare de strategie de direcţie spre vehiculele electrice şi serviciile de mobilitate. Potenţialii ofertanţi şi-au exprimat suprinderea şi mânia faţă de modul în care s-a derulat procesul de vânzare a Ducati, pentru care erau gata să plătească până la 1,5 miliarde de euro, adaugă sursele.

Familia Benetton, firma americană Polaris Industries şi Investindustrial, fostul proprietar al Ducati, au ajuns în etapa finală a procesului de depunere de oferte, la fel ca şi fondurile de investiţii Bain Capital şi PAI Partners. Ofertele depuse pentru Ducati au variat între 1,3 şi 1,5 miliarde de euro, adică de peste 13 ori mai mult decât veniturile de bază ale Ducati în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro.

Conform planurilor anterioare, ofertele angajante pentru Ducati urmau să fie formulate în luna octombrie pentru ca procesul să se finalizeze în acest an.

"În stadiul actual, este puţin probabil ca discuţiile să fie reluate în acest an. Există încă divergenţe între Volkswagen şi Audi care trebuie rezolvate, iar sindicatele sunt departe de a susţine o vânzare", a declarat una dintre surse.

Luna trecută, directorul responsabil pentru strategie de la VW, Thomas Sedran, a afirmat că grupul german este concentrat mai mult pe tranziţia spre autovehiculele electrice şi serviciile de transport decât pe o posibilă vânzare a mărcii de motociclete Ducati sau a producătorului de transmisii Renk.

Analiştii şi bancherii se aşteptau ca cel mai mare constructor auto din Europa să vândă în curând active pentru a putea acoperi costul scandalului manipulării emisiilor poluante, scandal care a costat deja compania aproximativ 25 de miliarde de dolari.

Cu toate acestea, Thomas Sedran a precizat că Volkswagen nu se grăbeşte să vândă din active, mai ales având în vedere performanţele financiare solide ale companiei, în pofida scandalului "dieselgate".