Sistemul, descris ca "o tehnologie care captează geometria externă şi structura internă a unei aeronave de mari dimensiuni", va putea să reconstituie digital, în detaliu, avionul prezidenţial, care era de producţie rusească.

Sistemul nu va reconstitui doar forma exterioară a avionului, "dar şi elementele de structură din interiorul aparatului", conform RMF FM.

"Pe această bază, se va putea dezvolta un model virtual de încredere", a mai transmis postul de radio, adăugând că, prin folosirea unui program special, modelul "va putea fi supus unei varietăţi de teste şi calcule, inclusiv în privinţa rezistenţei sale structurale".

Între timp, postul public de televiziune TVP a relatat că un laborator din Spania analizează dacă au existat urme de materiale explozibile în epava avionului. Conform TVP, Procuratura Naţională din Polonia, care desfăşoară investigaţia privind tragedia de la Smolensk, a cerut sprijinul Laboratorului de Criminalistică al Poliţiei din Madrid.

Laboratorul din capitala Spaniei va verifica mostrele luate în timpul unei inspecţii anterioare asupra epavei avionului, a precizat procuratura.

Partidul Lege şi Justiţie (PiS), aflat din octombrie la guvernare în Polonia, a creat o comisie specială. Formaţiunea politică este condusă de Jarosław Kaczyński, fratele geamăn al preşedintelui Lech Kaczyński, care a murit în tragedia de la Smolensk, în vestul Rusiei, alături de alte 95 de persoane.

PiS a contestat un raport oficial privind prăbuşirea avionului redactat de precedentul guvern polonez. În respectivul raport se menţionau o serie de erori comise atât de partea poloneză, cât şi de angajaţii ruşi ai turnului de control de pe Aeroportul Militar din Smolensk.

Un raport realizat de Rusia consideră că responsabilitatea este în totalitate a părţii poloneze.

În ciuda mai multor solicitări adresate de Varşovia, Rusia a refuzat să returneze Poloniei epava.