Cei 109,7 milioane de pasageri transportaţi anul trecut de Lufthansa au fost devansaţi de cei 117 milioane de pasageri pe care Ryanair a anunţat săptămâna trecută că i-a transportat în 2016, în creştere cu 15% comparativ cu 2015.

Majoritatea companiilor aeriene low-cost au înregistrat o creştere puternică a numărului de pasageri transportaţi în 2016, Norwegian Air Shuttle raportând o creştere de 14% până la 29 milioane de pasageri, Wizz Air o creştere de 19% până la 22,7 milioane de pasageri, iar EasyJet o creştere de 6,6% până la 74,5 milioane.

În încercarea de a recupera o parte din cota de piaţă pierdută în Europa, Lufthansa şi-a propus să îşi extindă marca low-cost Eurowings, graţie preluării Brussels Airlines şi a unui acord de a închiria avioane de la Air Berlin. În replică, Ryanair şi-a propus să se extindă pe piaţa din Germania, urmând ca din vara acestui an să înceapă să opereze zboruri de pe aeroportul din Frankfurt, principala bază de operaţiuni a Lufthansa.

Chiar dacă a transportat mai puţini pasageri decât Ryanair, Lufthansa a rămas cel mai mare transportator aerian din Europa în funcţie de venituri pentru că oferă mai multe zboruri pe distanţe luni şi are propriile sale divizii de catering şi mentenanţă a avioanelor.

Anterior, compania aeriană franco-olandeză Air France-KLM a raportat o creştere de 4% a numărului de pasageri până la 93,4 milioane, graţie diviziei low-cost Transavia, care a transportat cu 23% mai mulţi pasageri. De asemenea, grupul IAG a transportat 100,6 milioane pasageri în 2016, cu 14% mai mult decât în 2015.