„Grupul Volkswagen este solid din punct de vedere financiar şi are multe opţiuni de finanţare. Şi asta fără măsuri extraordinare, cum ar fi majorarea capitalului. O astfel de măsură nu este luată în considerare în acest moment. De asemenea, nu ne gândim să vindem niciunul din brandurile noastre", a declarat Poetsch.

Volkswagen a pus deoparte 17,8 miliarde de euro (19,8 miliarde de dolari) pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor pe plan global.
Poetsch a indicat că nu se aşteaptă să fie necesare provizioane suplimentare.

„Evoluţiile cele mai probabile sunt reflectate în provizioanele de până acum. Apreciem că sunt la un nivel solid”, a explicat oficialul VW pentru Boersen-Zeitung.

La 30 iunie, grupul german avea lichidităţi nete de 28,8 miliarde de euro (32,4 miliarde de dolari), iar directorul financiar Frank Witter declara că obiectivul VW este să menţină la 20 de miliarde de euro lichidităţile nete pentru a asigura finanţarea necesară şi a proteja ratingul de credit. Cel mai mare producător auto european generează în fiecare trimestru numerar în valoare de miliarde de euro şi, dacă ar fi necesar să-şi achite obligaţiile, ar putea accesa pieţele financiare.

Volkswagen a anunţat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.