FOTO: Cât costă singura maşină din lume construită din titan

FOTO: Cât costă singura maşină din lume construită din titan
Sursa: jurnal.md Foto: automarket.ro 09.07.2017 11:48
Icona Vulcano Titanium este singura maşină din lume construită în întregime din titan. Producerea sa a însumat 10.000 de ore de lucru manual, de unde şi preţul exorbitant.

Există destui excentrici cu milioane de euro în cont. Probabil asta şi-au spus cei de la Icona, o casă de design italiană, cu sediul în Shanghai. Oamenii de creaţie ai carosierului s-au gândit că ar putea exista un client pentru singura maşină construită din titan şi s-au apucat să o dezvolte, scrie Automarket.ro.

Aşa a luat naştere Vulcano Titanium, un supercar produs într-un singur exemplar, evaluat la 2,5 milioane de euro. Singura maşină din lume construită din titan are un preţ care îl egalează pe cel al unor modele cu renume, produse de Bugatti, Pagani sau Koenigsegg. Însă el este complet justificat de procesul de producţie îndelungat şi de cele 10.000 de ore de muncă manuală.



Vulcano a debutat pentru prima dată în anul 2013, ca un exerciţiu de design al celor de la Icona. Pe atunci, prototipul avea o caroserie din aluminiu şi materiale compozite. Cu ocazia Concursului de Eleganţă de la Pebble Beach, Icona a dezvăluit versiunea finală a maşinii.



Pe lângă caroseria din titan, Icona Volcano beneficiază şi de un set de jante din aluminiu, cu dimensiuni de 20 şi 21 de inch, anvelope Pirelli P Zero şi sistem de frânare Brembo cu discuri din carbon ceramic şi şase pistonaşe pe faţă, patru pe spate.



Habitaclul este de fapt o celulă din fibră de carbon, căptuşită cu piele alcantara şi Poltrona Frau. Locul instrumentelor de bord este ţinut de un ecran digital cu dimensiunea de 12,3 inci, în vreme ce sistemul multimedia se proiectează pe un al doilea ecran cu funcţie tactilă şi butoane inspirate de cele ale avioanelor de vânătoare. Scaunele sunt construite şi ele din fibră de carbon şi sunt de provenienţă Sabbelt.



Inima noului supercar din titaniu este un motor V8 de 6,2 litri, împrumutat de la Chevrolet C6 Corvette ZR1, poziţionat în partea din faţă, dar în spatele axei anterioare pentru a oferi o mai bună ţinută de drum. Puterea totală este de 670 de cai, iar cuplul motor ajunge la o valoare uriaşă de 840 Nm. Toate resursele sunt transmise punţii spate cu ajutorul unei cutii cu padele amplasate în spatele volanului. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se realizează în aproape trei secunde, iar viteza maximă se opreşte la 355 de km/h.

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI