Cazul analizat de Comisia Europeană a fost declanşat de mai multe plângeri din partea competitorilor americani şi europeni, care au dus la o investigaţie care s-a desfăşurat timp de şapte ani asupra celui mai popular motor de căutare.

Autoritatea care reglementează competiţia în Uniunea Europeană a amendat Google în aprilie 2015 pentru că deforma rezultatele de căutare pe internet pentru a favoriza serviciul său de cumpărături, afectând astfel atât competitorii, cât şi consumatorii.

Google susţine că autorităţile au ignorat competiţia din partea retailerilor online precum Amazon şi eBay.

Companiile care sunt vinovate că au încălcat regulile europene pot fi amendate cu până la 10% din cifra de afaceri globală. În cazul Google, amenda s-ar putea ridica la 9 miliarde de dolari, dar nu va atinge, probabil, acest nivel. Google ar putea să primească o amendă de 1,1 – 1,2 miliarde de dolari, potrivit New York Times.

Cea mai mare valoare a unei amenzi, de 1,06 miliarde de euro, a fost primită de producătorul american de chipuri Intel, în 2009.

Pe lângă amendă, CE va transmite companiei Google să oprească pretinsele practici necompetitive, dar nu este sigur cum va proceda pentru ca gigantul IT să adopte măsurile care vor asigura competitorii de tratament egal în ceea ce priveşte rezultatele cumpărăturilor pe internet.