Industria autovehiculelor care include autoturisme, camioane, tractoare, motociclete, remorci, piese şi accesorii ale autovehiculelor, este de o importanţă majoră atât în economia UE, cât şi în comerţul internaţional internaţional.

În 2016, UE a fost cel mai mare exportator de autovehicule din lume, exporturile totale (în afara UE) fiind în valoare de 192 miliarde euro. Japonia a fost al doilea mare exportator (127 miliarde euro), urmată de Statele Unite cu 109 miliarde euro.

Pe de altă parte, Statele Unite au fost cel mai mare importator de autovehicule din lume (254 miliarde euro), cu mult înaintea UE (77 miliarde euro) şi a Chinei (64 miliarde euro).

SUA a reprezentat cea mai mare piaţă pentru exporturile de autovehicule din UE (25% din totalul exporturilor de autovehicule din UE). China a reprezentat a doua piaţă de export pentru autovehiculele din UE (16%), urmată de Turcia (7%), Elveţia şi Japonia (ambele 5%).

Autovehiculele importate de UE în 2016 au provenit în principal din Turcia (20% din totalul importurilor UE de autovehicule), Japonia (19%), Statele Unite (14%), Coreea de Sud (10%) şi China (8% ). Exporturile şi importurile se referă la ţara în care a fost produs vehiculul şi nu la naţionalitatea companiei producătoare.